مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه استان البرز گفت: ۳ هزار و ۶۰۸ دانش‌آموز دختر از استان البرز در اردوی راهیان نور شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۴۷۶۲۳
|
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، سرگرد پاسدار محمد فرمانی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان البرز گفت: اردوی راهیان نور دانش‌آموزان دختر استان البرز از ۹ آبان‌ماه همزمان با سراسر کشور آغاز خواهد شد و دانش‌آموزان پسر نیز در بهمن‌ماه اعزام می‌شوند.
اعزام بیش از ۳هزار دانش آموز دختر البرزی به مناطق کربلای ایران
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه استان البرز ادامه داد: اردوی راهیان نور بهترین فرصت برای شناخت بیشتر از دوران دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت از نسل قبل به نسل جدید است.
وی افزود: مهم‌ترین هدف از برگزاری این اردو، تربیت نسل آینده‌ساز جامعه است، زیرا آشنایی نوجوانان و جوانان دهه‌هشتادی و نودی با مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین رسالت‌هایی است که به تحقق تحول سند بنیادین آموزش و پرورش کمک می‌کند.
فرمانی تصریح کرد: دشمن در سال‌های اخیر با جنگ شناختی بر روی این نسل تمرکز ویژه‌ای کرده و از آن‌جا که این نسل دچار بحران هویتی هستند، حضور در اردوی راهیان نور بهترین فرصت برای پیدا کردن هویت واقعی‌شان است.
این مسئول گفت: ما تجربه‌های بسیار ارزشمندی در اردوی راهیان نور داریم و دانش‌آموزان بسیاری با حضور در این اردو عاقبت به خیر شدند که این آموزه‌ها در هیچ کلاس درسی یافت نمی‌شود.
وی ادامه داد: دانش‌آموزانی که در این اردو حضور داشتند، معجزه‌هایی از شهدا را دیدند و با آن‌ها مأنوس شدند و راه سعادت را در پیش گرفتند.
فرمانی تأکید کرد: دشمن تمرکز ویژه‌ای بر روی دختران نوجوان و جوان ما انجام داده و سلاح این جنگ آگاهی و بصیرت است.
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه استان البرز افزود: برگزاری اردوی راهیان نور یک عملیات بزرگ فرهنگی است که با همکاری سپاه و آموزش و پرورش انجام می‌شود.
وی گفت: ۳ هزار و ۶۰۸ دانش‌آموز دختر از استان البرز در اردوی راهیان نور شرکت و به مدت ۴ روز از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس دیدن می‌کنند.
فرمانی خاطرنشان کرد: اردو‌های راهیان نور بهترین ابزار برای ذخیره دفاع مقدس است، تا بتوانیم فرهنگ دوران دفاع مقدس را بازخوانی و بازتولید کنیم و دانش‌آموزان می‌توانند این فرهنگ را به نسل آینده منتقل کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار