خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان:

بسیج ورزشکاران می‌تواند به ارتقای ورزش کمک کند

فرمانده‌ سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با تاکید بر اینکه سیاست‌زدگی موجب اجحاف در حق ورزش شده است، گفت: ورزش نیازمند یک سیاست‌گذاری بلند مدت است و باید متخصصان در این حوزه فعال باشند.
کد خبر: ۹۵۴۷۶۱۸
|
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان: سردار مجتبی فدا ظهر امروز در جلسه مشترک شورای عالی بسیج ورزشکاران روسای هیئت‌های ورزشی بسیج استان اصفهان، ضمن گرامیداشت هفته تربیت بدنی اظهار داشت: حوزه ورزش بیشترین حجم رقابت را در دل خود دارد اما زمانی که پای کشور، انقلاب، اسلام، شهدا، مردم و حماسه‌های ملی وسط می‌آید، باید همه اختلافات را کنار بگذاریم و پای کار بیایم.

وی با تاکید بر لزوم گسترش امیدآفرینی و جلوگیری از سیاه‌نمایی در حوزه‌های مختلف کشور از جمله ورزش، افزود: در حوزه‌های مختلف کشور از جمله ورزش کارهای بزرگی انجام شده اما باید بهترین از این‌ها عمل کنیم و پیگیری‌ و مطالبه‌گری در این خصوص بر عهده ماست.

فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(عج) با تاکید بر لزوم تبیین جامعه ورزش نسبت به مسائل و اتفاقات کشور، خاطرنشان کرد: ممکن است که برخی از اهالی جامعه ورزش در قبال مسائل کشور دچار اشتباهاتی شوند که باید با تبیین درست، زمینه بازگشت آنها را فراهم کرده و از ظرفیت‌شان بهره گرفت.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بسیج ورزشکاران می‌تواند به ارتقای ورزش استان اصفهان کمک کند، تصریح کرد: مسئولین ورزش استان اصفهان باید دوشادوش هم برای حل مسائل این حوزه کمک کنند و اگر انتقادی نیز وجود دارد، باید به صورت تخصصی و دوستانه مطرح شود؛ باید جسارت انتقاد کردن و پذیرفتن انتقادات را داشته باشیم و در کنار آن نیز برای حل مشکلات دست به دست هم دهیم.

سردار فدا با تاکید بر اینکه سیاست‌زدگی موجب اجحاف در حق ورزش شده است، گفت: ورزش نیازمند یک سیاست‌گذاری بلند مدت است و باید متخصصان در این حوزه فعال باشند.

 

وی بیان کرد: کشوری مانند قطر باوجود برگزاری جام جهانی، برنامه‌ای برای حفظ همه ورزشگاه‌هایی که برای برگزاری این تورنمنت ساخته شده بود، نداشت و برخی از ورزشگاه‌ها را به صورت موقت ساخته بود اما چین برنامه‌ریزی بلند مدت دارد و بر همین اساس برای بازی‌های آسیایی هنگژو زیرساخت‌هایی را ایجاد کرد که در آینده و تورنمنت‌های دیگر نیز کاربرد دارد و به آنها ظرفیت میزبانی برای سایر مسابقات جهانی را می‌دهد.

فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(عج) با بیان اینکه باید برای پیگیری و رصد مشکلات حوزه ورزش استان اصفهان، هیئت‌های اندیشه‌ورز تشکیل شود، گفت: مشکلات حوزه ورزش استان اصفهان باید با همفکری و تشکیل کارگروه‌های مختلف پیگیری شود و برای هم‌افزایی، وحدت و انسجام همه ورزشکاران در دفاع از اقتدار کشور و هویت ملی ایرانی ـ اسلامی، مقابله با تهدیداتی که ممکن است کشور را در خطر قرار دهد و مشارکت حداکثری در انتخابات، تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: همه مردم اصفهان به ویژه جامعه ورزش آماده حضور در صحنه‌های دفاع از انقلاب و کشور هستند؛ ورزشکاران ظرفیت بالای دارند و در دوران کرونا و یا امدادرسانی به مناطق زلزله زده اقدامات خیلی ارزنده‌ای انجام دادند؛ امروز نیز نیاز است که در وحدت، انسجام ملی، همراهی با مردم و پشتیبانی از نظام نقش‌آفرین باشند و از ظرفیت مخاطبی که دارند، برای دفاع از ملت، اسلام، انقلاب و ملت‌های مظلوم جهان به ویژه مسلمانان مظلوم غزه و فلسطین بهره بگیرند.

 

سردار فدا تاکید کرد: پیگیری، مشارکت و استفاده از این ظرفیت بر عهده مسئولین ورزش است؛ در جامعه ورزش افراد خوش‌فکر و توانمند زیادی وجود دارند که باید در کارگروه‌های اندیشه‌ورز از ظرفیت آنها برای بهبود مسائل مشکلات این حوزه استفاده کرد.

وی با تاکید بر اهمیت جوانسازی جمعیت، خاطرنشان کرد: ورزشکاران می‌توانند در ترویج فرزند‌آوری و جوانی جمعیت نقش موثری داشته باشند؛ پیری جمعیت یکی از مهم‌ترین چالش‌های حال حاضر کشور است و یک جامعه پیر نمی‌تواند قهرمان‌پروری کند. باید ازدواج آسان را ترویج داد تا نسل جوان بتواند زندگی راحت‌تری را آغاز کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار