معاون تربیت بدنی ناحیه مقاومت بسیج عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در پیامی فرا رسیدن ۲۶ مهر روز ورزش و هفته تربیت بدنی را تبریک گفت.
کد خبر: ۹۵۴۷۵۸۱
|
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، در پیام سرگردپاسدار اسماعیل زرین فر آمده است: در تقویم جمهوری اسلامی ۲۶ مهر ماه تا دوم آبان ماه هرسال به نام روز ورزش و هفته تربیت بدنی نامگذاری شده است، هدف از این نامگذاری آشنایی جامعه با اهمیت و تاثیرات کاربردی ورزش در زندگی فردی ،اجتماعی و توسعه فرهنگ ورزش کردن می‌باشد.
با مطالعه تاریخ پیامبر اسلام(ص)و اهل بیت( ع) اهمیت ورزش و ورزش کردن برای ما بیشتر روشن می‌شود مثلاً پیامبر گرامی اسلام درنهج الفصاحه می‌فرماید: خیر لهو المومن السباحه و خیرلهو المراء المغزل:بهترین سرگرمی برای مرد با ایمان شنا و بهترین سرگرمی برای زن با ایمان ریسندگی است،یا مولا امیرالمومنین علی(ع)در فرازی از دعای کمیل به خداوند متعال می‌فرماید: یا رب یا رب یا رب قوعلی خدمتک جوارحی؛اعضا و جوارح مرا در راه خدمت به خودت قوی و نیرومند گردان که همه این‌ها نشان از اهمیت دادن این بزرگواران به ورزش و ورزش کردن بوده است.
به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و روز ورزش مجموعه ناحیه عشایر و حوزه‌های تابعه برنامه‌هایی همچون پیاده روی، کوهپیمایی، برگزار مسابقات فوتبال، فوتسال، تنیس روی میز،دو میدانی و... در دستور کار دارد.
از آن جایی که مقوله ورزش تاثیرات زیادی در سلامت جسم و روح افرادبجا می‌گذارد از همکاران انتظار می رود بیش از پیش به مسئله ورزش توجه کنند و ورزش کردن را در برنامه زندگی خودشان قرار دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار