مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از نهایی‌شدن مرحله ساخت پل بزرگ شیله در قطعه چهار بزرگراه زاهدان - زابل خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۷۵۲۲
|
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، عطا اله اکبری روز سه‌شنبه در بازدید از مراحل ساخت بزرگراه زاهدان - زابل بیان کرد: عملیات ساخت پل شیله به طول ۱۷۶ متر و با هشت دهانه ۲۲ متری از سال گذشته آغاز شد و در حال حاضر به مرحله نصب تیرها و تکمیل عرشه در مراحل نهایی کار خود رسیده است.
 
وی با بیان اینکه تاکنون برای ساخت این پل در قطعه چهار بزرگراه زابل - زاهدان ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و اعتبار موردنیاز برای اتمام آن نیز ۴۰۰ میلیارد ریال خواهد بود، تصریح کرد: این پل بزرگ و مهم استان طبق برنامه زمان‌بندی در حال ساخت و تکمیل‌شدن است به‌طوری‌که امید می‌رود تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به تعهدات این اداره کل در مسیر زاهدان - زابل گفت: این اداره کل امسال ساخت ۲۰ کیلومتر باند دوم را در این مسیر مهم هدف‌گذاری کرد که با وجود مشکلاتی نظیر گرما، طوفان‌های سهمگین و نیز محدودیت منابع مالی با ظرفیت مناسب و با استفاده از هفت تیم راه‌سازی اقدامات مؤثری را در راستای انجام تعهدات انجام داده به‌طوری‌که هم اکنون شاهد پیشرفت ۶۰ درصدی تعهد امسال این طرح هستیم.
 
وی تأکید کرد: این اداره کل همه ظرفیت را بکار گرفته تا اسفندماه سال آینده بزرگراه زاهدان - زابل را به طور کامل به اتمام برساند.
 
اکبری اظهار کرد: موقعیت راهبردی سیستان و بلوچستان با دسترسی به آب‌های آزاد بین‌المللی و امکان ارتباط با کشورهای شرق آسیا، شبه‌قاره هند و حوزه خلیج‌فارس و وجود بندر چابهار به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و اقتصادی‌ترین بندر برای انجام مبادلات بازرگانی با کشورهای افغانستان، پاکستان و آسیای میانه شرایط ویژه و منحصربه‌فردی را در این منطقه فراهم آورده تا بتواند نقش بسزایی در توسعه ملی کشور به‌ویژه از طریق ایجاد مسیر ترانزیتی شرق کشور ایفا کند و تحقق این مهم منوط به بهره‌برداری از زیرساخت‌های مکمل آن به‌ویژه ساخت بزرگراه زاهدان - زابل است.
 
وی خاطرنشان کرد: آنچه در اولویت این اداره کل قرار دارد تداوم نهضت راه‌سازی، چانه‌زنی برای گرفتن اعتبارات عمرانی بیشتر و ایجاد تحول در اعتبارات اندک و همچنین برداشتن موانع متعددی که در سر راه توسعه راه‌های استان وجود دارد، است.

ارسال نظرات