مرحوم "حاج علیقلی علی بیگی بنی" مسن ترین رزمنده بسیجی و جانباز چهارمحال وبختیاری روز جمعه ۲۱ مهر ماه در سن ۱۰۱ سالگی به یاران شهیدش ملحق شد.
کد خبر: ۹۵۴۶۸۲۶
|
۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  رزمنده بسیجی و جانباز "حاج علیقلی علی بیگی بنی" در اثر عوارض ناشی از حملات شیمیایی صدام در جزیره مجنون، امروز جمعه ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۲ دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار یاران شهیدش شتافت.

"مرحوم علی بیگی بنی" در سال ۶۲ در عملیات خیبر با ریش‌های سفیدش سوژه عکاسان شد و عکسش در کنار چهار نوجوان، توسط یکی از عکاسان جنگ در اروندرود ثبت شد و بر جلد کتاب‌های درسی و به مناسبت های مختلف دیوار نگاره‌ها نقش بست، حاضران در این عکس ۳۵ سال بعد از ثبت آن برای نخستین بار دور هم جمع شده و عکس دیگری را توسط همان عکاس ثبت کردند.

داستان این پنج نفر مربوط به یکی از خاطره وضوانگیز ترین عکس های دوران دفاع مقدس است که در آن پیرمرد هفتاد ساله ای در کنار چهار نوجوان، سوار بر قایق عازم عملیات خیبر هستند.

این عکس معروف را سعید صادقی ثبت کرد اما ناگفته های آن، مهمتر از خود عکس است، چرا که این بسیجیان نخستین رزمندگانی بودند که با حمله به قلب دشمن بعثی در دجله وضو گرفتند.

این رزمنده جانباز، طی سه دوره، یکی در سال ۱۳۶۰ عملیات فتح المبین، سال ۱۳۶۲ عملیات خیبر و در سال ۱۳۶۵ عملیات کربلای پنج در دفاع مقدس حضور داشت.

سال ۱۳۷۱ که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) به استان چهارمحال و بختیاری سفر کردند سراغ این جانباز را گرفته و فرموده بودند "به این رزمنده بگویید بیاید پیش من "، که این دیدار بهترین خاطره این کهنه سرباز دوران دفاع مقدس بود.

سن شناسنامه‌ای مرحوم حاج علیقلی به دلیل نبودن ثبت احوال در سال ۱۳۰۲، ثبت شده است.

مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر این رزمنده جانباز فردا شنبه در بن برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار