امام جمعه موقت هرات خواستار پیگیری مجدانه مسوولان شهرستان و استان جهت تحقق وعده های سفر ریاست محترم جمهور به شهرستان شد
کد خبر: ۹۵۴۶۶۹۴
|
۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

 

نماز عبادی سیاسی این هفته هرات به امامت حجه الاسلام والمسلمین نبوی زاده امام جمعه موقت هرات اقامه شد.
امام جمعه موقت هرات در ابتدای خطبه های اول نماز مؤمنان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد.
وی در ادامه با اشاره به آیه 18 سوره مبارک سجده، به مقایسه انسان هایی که در مسیر خداوند و کسانی که در این مسیر نیستند پرداخت و خاطر نشان کرد :
تقوا یعنی حرکت در مسیری که باعث پایبندی انسان به ایمان، رشد عقلانیت و حکومت فکر و اندیشه در زندگی انسان شود. هر کس با تقوا زندگی کند یعنی بر مدار و محور عقلانیت حرکت کرده است. تقوا یعنی پیمودن راه انبیا رهرو راه شهدا بودن است.
حجه الاسلام والمسلمین نبوی زاده در ادامه با اشاره به سبک زندگی ایرانی اصیل گفت : در این نوع سبک زندگی می توان به روز بود و در کنار داشتن همه سرمایه های مادی سرمایه ها معنوی و ارزش ها هم حفظ شود.
فرهت و سبک زندگی ما حتی سلیقه ها و ذائقه ها نباید دست خوش تبلیغات و برنامه های دشمنان بشریت قرار گیرد. خانواده ها و مسوولین فرهنگی شهرستان در این مقوله مسئولند.
فرهنگ با نجابت ما، فرهنگ با اصالت و هویت ما امروز در معرض خطر است و نشانه های این خطر را امروز در زندگی قابل مشاهده است.
باید امروز به سمتی برویم که تربیت فرزند، مسائل خانوادگی ما همه پیرامون علم حرکت کند، نمی شود بدون علم زندگی ایده آل داشت.
یک اصل مهم در زندگی علاقه به دین و علاقه به فرهنگ دینی است. ما باید علاقمند به دین و شعائر دینی در جامعه باشیم و اولین کانونی که علاقه به دین در آن شکل می‌گیرد خانواده است و پدر و مادر دو رکن اساسی در این مهم هستند.
کانون دومی که علاقه به دین در آن شکل میگیرد کانون مدرسه و دانشگاه است. امروز از مسولان آموزشی توقع می رود که علاقمندی به دین را در مدارس شکل دهند. سبک زندگی غربی یعنی سبک زندگی بدون عاطفه و محبت.
خطیب جمعه هرات در ابتدای خطبه های دوم نماز جمعه هرات مومنان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد و گفت :
تقوای الهی یعنی داشتن باید ها و نباید ها در زندگی و به دنبال رضایت خداوند حرکت کردن در زندگی. با تقوا زندی کردن هم ثمره دنیوی دارد و هم ثمره اخروی.
وی در ادامه با اشاره به آیات 4 تا 8 از سوره اسراء به شکست دو مرتبه بنی اسرائیل در قرآن اشاره کرد.
وی در ادامه با اشاره
اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مسئله فلسطین به مواضع ایران اسلامی در این مهم اشاره کرد.
وی در ادامه با اشاره به دلایل شکل گیری این مهم به بیان جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین پرداخت.
وی در ادامه ویژگی دوم این حماسه بزرگ را تبدیل رویکرد دفاعی به رویکرد تهاجمی و در هم کوبیدن ساز و کار اطلاعاتی ارتش اسرائیل دانست افزود :اوج جنایات اسرائیل این روزها در نوار غزه نظیر استفاده از تسلیحات ممنوعه، تخریب زیر ساخت ها... در حال انجام است بر عدم سکوت جامعه جهانی در قبال این ظلم تاکید کرد.
اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نیروهای مسلح گفت امروز باید به نیروهای مسلح کشور افتخار کنیم، امنیت پایدار امروز کشور و مقابل با نقشه های دشمن به همت همه جانبه نیروهای مسلح کشور است.
وی در ادامه با اشاره به زلزله افغانستان این حادثه را تسلیت عرض کرد و خواستار امداد رسانی به مردم شد.
حجه الاسلام والمسلمین نبوی زاده در ادامه با اشاره به سفر ریاست علوم پزشکی استان به مظلومیت های شهرستان و توسعه نامتوازن در سطح استان اشاره کرد و گفت :در شهرستان خاتم در این دولت مهمترین اتفاق حضور مسوولین انقلابی و زحمت کش در راس امورات،
حضور و سفر ریاست جمهوری در شهرستان بود.
اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری و استاندار به شهرستان خواستار شفاف سازی در خصوص مصوبات شد.
تکمیل محور هرات به هرابرجان،
علت تعطیلی بانک ملت، کلنگ زنی بیمارستان 96 تخته خوابی از مهمترین مواردی بود که امام جمعه موقت هرات به عنوان مطالبه مردم خاتم بدان اشاره کرد و خواستار شفاف سازی آنها شد.
اشاره به روز تربیت بدنی و ورزش خواستار رفع کمبود ها در حوزه ورزش شهرستان شد.
زیر ساخت ها و مجموعه ورزشی قوی تری در شهرستان باید ایجاد شود.
ورزش همگانی در شهرستان جایش خالی است و به عنوان یک امر مهم
خانواده ها نیاز به نشاط و تفریح سالم دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار