امام جمعه موقت میبد با اشاره به جانفشانی‌های شهدا در دوران دفاع مقدس و شهدای عرصه سلامت در دروان کرونا گفت: ایثار فقط فدا کردن جان نیست، روح ایثار و ازخودگذشتگی درهمه عرصه‌ها، سلامت و درمان و مال و صرف وقت برای خدمت به مردم و رفع حوائح آن‌ها وجود دارد
کد خبر: ۹۵۴۶۴۳۵
|
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد؛ حجت الاسلام محمد اعرافی امام جمعه موقت میبد در نشست هم اندیشی فرزندان ایثارگر و شهدا و شاغلین و بازنشسته گان بیمارستان امام جعفرصادق (ع) میبد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت: ایثار امری پسندیده در دین و اسلام است که بر پایه ایمان در وجود انسان‌ها ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه بالاترین افتخار انسان ایثارگری است و فرهنگ ایثار و از جان گذشتگی معامله با خداست که پدران شما در هشت سال دفاع مقدس انجام داند افزود: شما هم با ورود در حوزه بهداشت و درمان جا پای پدران خود گذاشته اید.
امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه ما فرهنگ ایثار را از وجود مقدس امیرالمومنین، اولیا و ائمه و امام حسین (ع) درصحرانی کربلا گرفتیم افزود: بالاترین مرتبه بزرگواری در هر انسانی ایثار است که در همه عرصه‌ها می‌تواند متبلور شود.
حجت الاسلام اعرافی در بخش دیگر از سخنان خود بر همت مسئولین استانی بر جبران کمبود‌ها و کاستی‌ها درحوزه بهداشت ودرمان در شهرستان میبد تاکید کرد و گفت: امیدواریم با جبران این کاستی‌ها در گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده اند به افق‌های بلند دست پیدا کنیم.
دکتر عبدالخالق جعفری مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی در امور ایثارگران هم در این نشست؛ کارمند درتراز انقلاب اسلامی را کارمندی خواند که از نگذارد بیمار از بدو ورود به درمانگاه یا بیمارستان، جز رنج بیماری رنج دیگری داشته باشد.
جعفری تصریح کرد: ما نباید درحوزه بهداشت و درمان از تحریم‌ها واهمه داشته باشیم بلکه باید هرگونه فن و تخصصی که نسبت به درمان بیماران است را دست پیدا کنیم وآن را در کشور‌های اسلامی و همسایه توسعه دهیم.
وی در ادامه با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی یزد ۳ هزار و ۲۰۰ نفر ایثارگران شاغل و بازنشسته داریم گفت: در این دانشگاه ۲۳ نفر شهید داریم که ۱۴ نفر از این‌ها شهدای دفاع مقدس و ۹ نفر از آن‌ها شهدای عرصه سلامت دردوران کرونا هستند.
مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان افزود: ۱۸۵ نفر از فرزندان شهدا در این دانشگاه شاغل هستند و ۶۸۰ نفر از رزمندگان دفاع مقس
از فرزندان شهدا در دانشگاه ۱۸۵ نفر شاغل هستند.
وی گفت: هم اکنون ۱۸۰ نفر خواهر و برادر شهید هم در دانشگاه علوم پزشکی درسطح استان مشغول کارهستند.
سرهنگ مصطفی آقایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میبد هم ارائه خدمت به خانواده‌های ایثارگر و بسیج و رزمنده را از دغدغه‌های سپاه و بسیج خواند و گفت: سعی می‌کنیم با همدلی و هم افزایی و تعامل دستگاه‌ها، مشکل خانواده‌های شهداء وایثارگر را با سرکشی و دلجویی از آن‌ها حل کنیم.
سرهنگ آقایی افزود: با برنامه‌های فرهنگی و حماسی در ایام و مناسبت‌ها، به دنبال حفظ روحیه و انگیزه رزمندگان وایثارگران و خانواده‌های شهدا هستیم تا همه آن‌هایی که در طول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس درفقدان عزیزان خود هستند و یا بخشی از اعضای بدن خود را تقدیم انقلاب کرده اند را تسلی بخش باشیم.
درپایان این نشست از رزمندگان و ایثارگران پیشکسوت عرصه سلامت و فرزندان شهداء شاغل در بیمارستان و مراکز درمانی تجلیل شد

ارسال نظرات
آخرین اخبار