اصلی ترین و بنیادی ترین مسئولیت دولت اسلامی از منظر صاحبنظران برپایی عدالت و قسط در سطوح مختلف و حاکمیت عادلانه می باشد.
کد خبر: ۹۵۴۶۲۲۳
|
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کارگاه نقش حکمرانی خوب در کارآمدی دولت ها از سوی سازمان بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

  دکتر احمدرضا بسیج مسئول سازمان بسیج اساتید استان و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان در این کارگاه به بحث حکمرانی اسلامی و تمدن اسلامی و چگونگی رسیدن به این جایگاه پرداخت.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان در رابطه با خصومت دشمنان اسلام، گفت: با توجه به اسناد موجود یهود پشتوانه تمام دشمنی های نظام اسلامی از زمان پیامبر تاکنون به صورت مستقیم و غیر مستقیم بوده است و آن ها به شدت در اذهان اجتماع در داخل و خارج تبلیغات رسانه ای دارند.

دکتر بسیج به تعاریف حکومت از دیدگاه نظریه پردازان غربی و اسلامی پرداخت و افزود: تعاریف آن ها تک بعدی و ناقص است و به طور مطلق به نظم، لذت، سعادت و حفظ اموال اشاره دارد؛ اما حکمرانی متعالی مورد نظر اسلام مبتنی بر یک نظام ارزشی الهی  برای نیل به سعادت دنیوی و اخروی مردم می باشد.

وی تصریح کرد: حکومت از آن خداست و تنها اوست که می تواند بر انسان حکم براند، به این دلیل حکمرانان تا زمانی مشروعیت دارند که تنها مجری احکام الهی باشند.

مسئول بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری گفت: اصلی ترین و بنیادی ترین مسئولیت دولت اسلامی از منظر صاحبنظران برپایی عدالت و قسط در سطوح مختلف و حاکمیت عادلانه می باشد.

گفتنی است؛ کارگاه حکمرانی با موضوع سیاست داخلی و شوراها با حضور شهردارها و شوراهای شهر استان چهارمحال و بختیاری در تالار اجتماعات دانشگاه پیام نور شهرکرد برگزار شد.

ارسال نظرات