خبرهای داغ:
در شش ماهه نخست سال صورت گرفته است

انجام مراودات پستی آذربایجان شرقی بیش از شش میلیون و 500 هزار

تبریز- مدیرکل اداره پست آذربایجان شرقی از انجام یش از شش میلیون و 500 هزار مراودات پستی استان در شش ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۵۹۱۰
|
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

مراودات پستی آذربایجان شرقی بیش از شش میلیون و 500 هزار

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جواد دباغ صادقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران بمناسبت روز جهانی پست، افزود: ترافیک وارده استان سه میلیون و ۵۰۰ هزار بوده و سه میلیون فقره مرسوله نیز از استان صادر شده است که امسال نسبت به شش ماهه نخست پارسال سه درصد رشد در وارده و ۱۰ درصد در صادره داشتیم.

وی با باشاره به حوزه تجارت الکترونیک نیز بیان کرد: ۴۸۷ فروشگاه اینترنتی در این راستا و به صورت رایگان فعالیت دارند که از طریق حوزه «ای بازار» به صورت مجازی افراد مشاغل خانگی و تولیدات خود را در آن تبلیغ و عرضه می کنند.

دباغ ادامه داد: شاهد پیشرفت ها در این حوزه هستیم، کرونا با وجود تلخی های بسیار مسیر این پیشرفت اینترنتی را هموار کرد و شاید بتوان گفت نزدیک ۲۰ سال این مسیر را نزدیک تر کرد.

وی خلا موجود در این حوزه را موضوع اعتماد بین خریدار و فروشنده عنوان و بیان کرد: پیشرفت فناوری پست این خلا را در بستر «ای بازار» پر کرد تا با تحویل کالا از فروشنده و تحویل آن به خریدار مردم راحت بتوانند خرید و فروش کنند.

 دباغ اضافه کرد: همچنین اقدامات این خدمات نقدی بود که با فناوری همه فرایند را الکترونیکی کردیم تا این دغدغه را نیز برطرف کنیم و سرمابه در گردش بازه زمانی طولانی نیاز داشت که این مدت به هفت روز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در «ای بازار» با ۶۱ بازار قرارداد داریم، خاطرنشان کرد: فروشگاه های جامع نیز در این خصوص طراحی کرده و فروشگاه های خرد را در ذیل آن قرار دادیم که ۴۲۶ فروشگاه در این خصوص داریم و مجموع ترافیک کاری این فروشگاه ها ۱۵۰ هزار بوده است که مرسوله ارسال کرده و مراودات مالی آن ها بیش از ۷۰ میلیارد تومان بوده است.

دباغ خدمات گذرنامه ای را از دیگر خدمات اداره پست نام برد و افزود: در خصوص گذرنامه های زیارتی و عادی ۱۸۷ هزار گذرنامه در سطح استان توزیع شده است و گذرنامه زیارتی پنج ساله صادر شده نیز ۸۷ هزار از یکم محرم تا ۲۰ صفر توزیع شده که نسبت به سال گذشته در این بازه زمانی بیش از سه درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به توزیع اقلام یارانه ای لاستیک نیز اشاره و بیان کرد: سال گذشته با قراردادی که با لاستیک بارز بیرجند داشتیم بیش از ۳۷ هزار حلقه لاستیک دم در مشتریان تحویل داده شده و طبق قرارداد با کارخانه با پایان شهریور مدت زمان آن نیز تمام شد.

دباغ ادامه داد: در حال حاضر با کویر تایر قرارداد توزیع در دفاتر پستی را داریم که از لاستیک کرمان و کردستان در نزدیک ترین دفاتر پستی تحویل بگیرد و در بازه زمانی ۴۸ تا ۷۲ ساعت در محل پست انبار، تفکیک اندازه و مدل شده و اطلاعات آن ها از کارخانه ها دریافت و روی لاستیک ها برچسب زنی و سپس تحویل داده می شود و تاکنون ۵۱ حلقه لاستیک در سطح استان توزیع شده است.

مراودات پستی آذربایجان شرقی بیش از شش میلیون و 500 هزار

مدیرکل اداره پست استان از افتتاح طرح های زیرساختی در هفته جاری خبر داد و گفت: برای دسترسی راحت مردم دو ناحیه پستی در تبریز با حضور وزیر ارتباطات به بهره برداری می رسد که مرکز شهید وکیلی برای شهروندان مناطق شهرک باغ‌میشه، مزداران، نصر و ولیعصر در شهرک باغمیشه است.

دباغ اضافه کرد: ناحیه دوم پستی نیز با نام حضرت ولیعصر(عج) در منطقه ولیعصر و سومین ناحیه پستی نیزدر شهر جدید سهند با نام شهید سلیمانی است که روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ مرسوله در سهند توزیع می شود.

وی به ساخت اداره پست در شهر جدید سهند نیز اشاره کرد و افزود: سال ۹۲ زمینی برای این کار به اداره واگذار شده بود که بخاطر نبود اقدام در این راستا، امسال سازمان عمران آن را خلعیت کرد ولی با تلاش و پیگیری از شرکت مادر عمران دوباره آن را بازگرداندیم و ۲۷ مهر هم کلنگ زنی خواهد شد.

دباغ همچنین از رونمایی ناوگان سبک و سنگین پستی در این هفته خبر داد و گفت: ۱۰۰ دستگاه موتور و بیش از چهار دستگاه سنگین برای ترابری موسولات همزمان با هفته پست روندباغمایی می شود.
وی تعداد مرسوله رسیده از خارج از کشور را یکهزار و ۸۳۱ بسته پستی و مرسوله صادره از استان به اقصا نقاط دنیا را ۸۲۸ بسته اعلام و بیان کرد: ۹۰ درصد بسته های ارسالی لباس و خوراک بوده و در کل ۹۹درصد مرسولات پستی مبادله شده خارج از کشور سوغات و هدایاست.

دباغ همچنین به وجود ۱۲۸ صندوق پستی در نقاط مختلف استان اشاره کرد و گفت: محتوای این صندوق ها طبق زمان بندی آن ها جمع آوری می شود که بیشتر به محل اشیا گمشده تبدیل شده و پس از بررسی به قسمت پست یافته تحویل داده می شود.

وی به کسب رتبه برتر جشنواره شهید رجایی توسط اداره پست پرداخت و افزود: مجموعه شبکه پست روزانه ۱۶ هزار خدمات پست در سطح استان ارایه می کند و نزدیک ۵۰ نامه رسان نیز بسته های پستی مردم را تحویل می دهند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار