مدیرکل اوقاف ایلام گفت: در مرحله استانی مسابقات قرآنی ۵۱ نفر شرکت نموده که از این تعداد ۱۳ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.
کد خبر: ۹۵۴۵۸۰۱
|
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، امروز یکشنبه در آئین تجلیل از یاوران وقف و برندگان چهل و ششمین مسابقات قرآنی استان ایلام، با گرامیداشت هفته نیرو انتظامی و هفته وقف گفت: وقف صدقه جاریه است و انفاقی است که برای عموم مردم فایده دارد.

 

وی با اشاره به اینکه، مسلمانان به اشکال گوناگون به این امر مقدس تشویق شده اند، افزود: وقف هدیه‌ای بی منت برای دیگران و رحمتی بی‌پایان برای واقف است. 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام ادامه داد: امسال براساس تصمیم شورای فرهنگ عمومی کشور، روز ولادت پیامبر مکرم اسلام (ص) به عنوان آغاز هفته وقت انتخاب شد و امروز آخرین روز این هفته است. 

 

حجت السلام عزیزی خاطرنشان کرد: این همایش در راستای تجلیل از موکب داران استان ایلام در ایام اربعین و همچنین برگزیدگان چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله استانی و شهرستانی برپا شده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در کشور تعداد ۳۶٠ موکب در ایام اربعین به زائران خدمت کردند، گفت: از این تعداد ۱۲ موکب از اداره کل اوقاف استان فعالیت داشته و استان های گلستان، گیلان، اصفهان، خراسان شمالی و سمنان به عنوان ۵ استان معین، استان ایلام را در خدمت به زائران اربعین همراهی نمودند. 

  

مدیرکل اوقاف ایلام در ادامه گفت: درچهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی تعداد ۲۷۸ نفر شامل ۱۷۸ نفر خواهر و ۱٠٠ نفر برادر بالای ۱۸ سال شرکت کرده اند.

 

حجت السلام عزیزی تصریح کرد: همچنین در مرحله استانی این دوره از مسابقات تعداد ۵۱ نفر شامل ۲۵ نفر برادر و ۲۶ خواهر شرکت نموده که از این تعداد ۱۳ نفر شامل ۳ خواهر و ۱٠ برادر به مرحله کشوری راه یافتند.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در استان ایلام آمار وقف قرآنی و وقف فرهنگی بسیار پایین است و می طلبد هیات امنا مساجد، بقاع متبرکه و همچنین رسانه ها در راستای ترویج این سنت حسنه بیشتر تلاش کنند.

 در پایان این مراسم از برگزیدگان مسابقات قرآنی و موکب داران اربعین با اهدای لوح تجلیل شد. 

 

ارسال نظرات