برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی در آبان ماه امسال در تبریز

تبریز- کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی در آبان ماه امسال در تبریز برگزار می شود.
کد خبر: ۹۵۴۵۶۳۶
|
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، دبیر کمیته اقشار و متخصصین کنگره ۱۰ هزار شهید استان، گفت: این کنگره در اجرای منویات رهبر انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تعمیم فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

فرید صادقیان دربارۀ اعضای کمیته ایثارگران و پیشکسوتان دومین کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی هم افزود: نمایندگان کانون بازنشستگان نیرو‌های مسلح، ایثارگران سپاه عاشورا، سازمان بسیج پیشکسوتان، ایثارگران نیروی انتظامی، ایثارگران جهاد کشاورزی، ایثارگران ارتش، ایثارگران ادارات و نهادها، مرکز حفظ آثار سپاه عاشورا و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در این کمیته عضو هستند.

وی  ادامه داد: شهدا تربیت یافتگان فرهنگ ثقلین هستند که توجه به مسیرشان، بشریت را از وادی فنا به حلقه بقاء هدایت می‌کند و درک زندگی ومسیر شهدا برای پاکان روزگار میسر است.

صادقیان اضافه کرد: شهدا در مسیر زندگی خود همواره راهبرد «اهدی الحسنیین» را انتخاب می‌کنند تا به جاودانگی دست یابند. 

وی اظهار کرد: برای شناخت و تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها و تبدیل ضعف‌های درونی به قوت‌ها الگو دادن مسیر زندگی شهداست که در مدار ثقلین (وصیت رستگاری پیامبرص به جهانیان) قرار گرفته است.

به گفته صادقیان آشنایی همه اقشار ۱۹گانه با مسیر شهدای مختلف، نجاتبخش فرهنگ وتمدن اسلام ناب محمدی رانشان می‌دهد چراکه شاهد پرتو‌های معرفت بخش وامید آفرین در جامعه می‌گردیم و قطعا منویات و فرامین امام، تحقق انقلاب و بستر دولت اسلامی و ظهور منجی عالم بشریت را ممکن می‌سازد.

وی زنده نگه داشتن یاد و خاطرۀ شهدا، تجلیل از مقام والای شهدا به عنوان مفاخر ارزشی نظام اسلامی، ثبت، نشر و توسعۀ فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جدید و معرفی الگو‌های ارزشی دفاع مقدس به نسل حاضر و آینده رااز اهداف این کنگره اعلام کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار