خبرهای داغ:
ویژه خبر داد

حضور ۱۱۰ ناشر در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در همدان

همدان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از حضور ۱۱۰ ناشر درجه یک کشوری در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۴۹۳۵
|
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مسعود ویژه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدا اظهار کرد: این اداره کل در کنگره سه مسئولیت دارد؛ کمیته رسانه، کمیته تالیف کتاب و کمیته فرهنگی؛ که در این کمیته‌ کتاب‌های زیادی به تصویب رسیده و ۵۳ عنوان کتاب تالیف شده که افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تنوع موضوعات و سبک تالیف کتاب‌ها فنی‌تر و حرفه‌ای‌تر است؛ افزود: دو فیلم «شهید قهاری» با حمایت بنیاد روایت و «شهید همدانی» در حال آماده سازی است و چند کار پژوهشی، روایت داستان‌های دفاع مقدس، رمان، خاطرات و فصل شیدایی نیز از دیگر اقدامات بود که با مشارکت سازمان اوج، شهرداری و سپاه انجام شد و بیش از ۱۵۰ هزار نفر دیدن کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه چندین مستند، آلبوم موسیقی شهدا با عنوان نغمه هور و... نیز هفته آینده در اجلاسیه کنگره رونمایی می‌شوند، گفت: گرامیداشت استاد حسام سال گذشته انجام شد و بزرگداشت خواهر دباغ نیز در ماه‌های آینده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور موسسه خانه کتاب، وزارت ارشاد و سازمان حفظ آثار سپاه کشور توافقی دارند که همه ساله با هم اقدام به برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس می‌کنند که امسال در همدان این اتفاق رقم خورد، ابراز کرد: در حال حاضر حدود ۱۱۰ ناشر درجه یک کشوری در نمایشگاه با ۲۰ درصد تخفیف برای همه کتاب‌ها از طرف وزارت ارشاد در نظر گرفته شده و تعدادی بن تخفیف برای سه قشر دانش آموزان، دانشجویان و طلاب در نظر گرفته شده و حدود یک میلیارد تومان با همکاری ادارات در نظر گرفته شده است.

ویژه ابراز کرد: در طول نمایشگاه سه نوع رویداد طراحی شده یک قسمت غرفه‌های عمومی است و علاوه بر ۱۱۰ ناشر درجه یک کشوری، حدود ۴۰ غرفه جانبی در نظر گرفته شده که برنامه‌های خاصی دارند، نشست‌های تخصصی که از سخنران کشوری در قالب نشست‌ها استفاده می‌شود و حدود چهار نشست در جشن خانه کتاب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه شب‌های روایت با استفاده از روایان دفاع مقدس، جشن کتاب کودکان، نشست تخصصی فرهنگی اجتماعی و  برنامه رونمایی از کتاب، برنامه‌های هنری نمایشی، اجرای سرود و... نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه افتتاحیه شنبه و اختتامیه روز جمعه با حضور وزیر ارشاد برگزار می‌شود، افزود: در این برنامه از ناشرین و غرفه‌داران برتر تجلیل به عمل می‌آید؛ همچنین زمان بازدید از نمایشگاه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و بعدازظهرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ است.

انتهای پيام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار