سلوک رسول خدا دریای بیکران درس است

دبیر جامعه مبلغین تهران اخلاق پیامبر اسلام را منبعث از خدای تعالی دانست و گفت: سلوک رسول خدا دریای بیکران درس است و ما باید این درس‌ها را فرا گیریم.
کد خبر: ۹۵۴۴۸۰۹
|
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳

سلوک رسول خدا دریای بیکران درس است

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی در مراسم جشن میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) در مهدیه قاسم بن الحسن (ع) در جمع مردم بندر دیر، اظهار داشت: بعد از حضرت عیسی (ع) تا ولادت پیامبر اسلام (ص) به مدت ۵۳۷ سال پیامبری بین مردم نبود که به این مدت طولانی دوران فترت گفته می‌شود.

 

دبیر جامعه مبلغین تهران افزود: بشر در دوران فترت در افول و سقوط و بدبختی و توحش به سر می‌برد و تا مرز نابودی جلو رفت و اگر خداوند عنایت نکرده و حضرت محمد (ص) مبعوث نشده بود نسل بشر نابود می‌شد چون به قدری رذائل و زشتی‌ها بر جامعه حاکم شده بود که امیدی برای ادامه نسل بشر وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه در هیچ دوره‌ای زمین از ولی خدا خالی نیست، بیان کرد: پیامبران اولوالعزم هر کدام ۱۲ جانشین داشته‌اند و اگرچه در دوران فترت پیامبری نبود اما حجت الهی و اوصیا الهی بر روی زمین بودند و اکنون هم بسیاری از اوصیا و انبیا الهی مانند حضرت خضر (ع) و الیاس (ع) زنده هستند.

 

ادیب یزدی ادامه داد: صاحب الزمان (عج) سرور همه اوصیا و انبیا غایب است و مقام و منزلت ایشان از همه آنها بالاتر است.

 

وی با تاکید براینکه بزرگترین منبع عظیم انرژی عالم، وجود مقدس رسول مکرم اسلام است و باید قدردان آن باشیم، افزود: پیامبر اسلام با آن عظمت و جایگاهی که داشت، ساده زیست و خاک نشین بود و مانند فقیرترین مردم زندگی می‌کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه قبل از انقلاب در دهه ۵۰ مردم بیش از ۴۰ منطقه بزرگ تهران کپرنشین بودند، خاطرنشان کرد: سطح رفاه زندگی مردم نسبت به آن دوران تغییر زیادی کرده است و ما باید به طور عملی از پیامبر اکرم (ص) تبعیت کنیم و فقط شعار ندهیم بلکه شکرگزار باشیم.

 

وی با بیان اینکه تابع سبک زندگی پیامبر اسلام و اهلبیت باشیم، عنوان کرد: با وجود مشکلاتی که در کشور وجود دارد اما توزیع ثروت میان مردم نسبت به قبل از انقلاب به طور فزاینده ای بهتر شده است گرچه ما هنوز راضی نیستیم و طاقت دیدن حتی یک فقیر را هم نداریم اما زندگی‌ها خیلی تغییر کرده است که همه اینها از برکت نفس امام راحل است.

 

ادیب یزدی یادآور شد: عده‌ای هستند که از برکت جمهوری اسلامی بهره‌ها می‌برند اما متأسفانه چوب لای چرخ نظام می‌گذارند و هرجا فرصت می‌کنند علیه نظام و حضرت آقا و سپاه مظلوم و عزیز و روحانیت و خانواده شهدا هر چه دهانشان می‌آید می‌گویند.

وی بیان داشت: امنیت امروز جامعه اسلامی مرهون مدیریت حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و نیروهای مظلوم امنیتی و نیروهای مسلح ما است وگرنه الان کرمانشاه و همدان و قزوین و … دست داعش بود، بنابراین ما خیلی مدیون حضرت آقا و مدیریت حکیمانه ایشان هستیم.

 

دبیر جامعه مبلغین تهران با اشاره به انقلابی و ولایی بودن مردم شهرستان دیر، تاکید کرد: مردم تحت تأثیر ماهواره‌های ملعون و خبیث و دروغگو قرار نگیرند و برای برخورد با توطئه‌های دشمن آماده باشند.

 

وی افزود: دشمن از توطئه چینی علیه ایران اسلامی دست برنمی دارد اما ما هم از دشمنان دست برنمی داریم و چنان درسی به آنها بدهیم که شرشان از سر این ملت مظلوم کم کنند.

 

ادیب یزدی، اخلاق پیامبر اسلام را منبعث از خدای تعالی دانست و ابراز کرد: سلوک رسول خدا دریای بیکران درس است و ما باید این درس‌ها را فراگیریم.

 

وی افزود: اگر از سیره و روش پیامبر اسلام (ص)، امیرالمومنین (ع)، حضرت زهرا (س) و اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام درس نگیریم، چیز دیگری نیست که بتواند ما را به سمت مبدا و ماوای حقیقی هدایت کند.

 

اجرای سرود، مولودی خوانی و اهدا ۴۰ کارت هدیه به قید قرعه از دیگر بخش‌های مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در شهر دیر بود.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار