مسول تعلیم و تربیت بسیج استان کرمان در اختتامیه مسابقات مرحله مقدماتی یاران قرآنی حاج قاسم اظهار کرد: برنامه چهل چراغ آیه ها در شب ولادت حضرت رسول (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۴۵۶۷
|
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، حجت الاسلام شاهمرادی مسول تعلیم و تربیت بسیج استان کرمان در اختتامیه مسابقات مرحله مقدماتی یاران قرآنی حاج قاسم اظهار کرد: برنامه چهل چراغ آیه ها در شب ولادت حضرت رسول (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.
وی افزود: این جشن با شکوه به واسطه پایان دو مرحله از مسابقات سراسری قرآن بسیج در سال ۱۴٠۲ است، مرحله اول مرحله بین مساجدی که همان مرحله حوزه ای و شهرستانی است که به پایان رسید.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج استان کرمان افزود: امسال با توجه به جسارتهایی که به ساحت مقدس قرآن کریم توسط دشمنان معاند صورت گرفت کار برجسته ای در حوزه قرآن صورت گرفت.

حجت الاسلام شاهمرادی گفت: سال جاری در کشور ۷۳۱ هزار نفر در این دوره شرکت کننده داشتیم که در کرمان نسبت به جمعیت رتبه اول در کشور را داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سی و دومین دوره مسابقات ۷۱ هزار و ۹۳۹ نفر شرکت کننده  حضور داشتند.

وی گفت: مسابقات در سه محور کلان بود که محور اول مباحث فردی  ۴۵ هزار و ۳۲ نقر در این رشته حضور داشتند.

 

حجت السلام شاهمرادی افزود: نکته بسیار جالب تنوع بسیار گسترده در رشته ها بود که ۳۵ رشته متنوع داشتیم

وی تصریح کرد: گروه دوم گروه های سه نفره که ۱۴۸۷۱ نفر در قالب ۴۹۵۷ گروه قرآنی در مسابقات شرکت کردند.

این مقام مسئول اظهار کرد: مسابقات خانوادگی حوزه سوم این مسابقات است که ۱۲ هزار و ۳۶ نفر شرکت کننده داشت.

وی افزود: از لحاظ تنوع رشته ای و فراگیر بودن مسابقات بسبج امسال بزرگترین مسابقات تاریخ جهان اسلام بود که یکی از برجسته ترین کارهای ارزشمندی که در جامعه اسلامی باید انجام شود تا مردم با قرآن بیشتر آشنا شوند.

 

حجت الاسلام شاهمرادی خاطر نشان کرد: مسابقات قرآن یک فرصت بسیار نابی است که آحاد جامعه نسبت به قرآن گرایش مطلوب و فراگیری داشته باشند

ارسال نظرات
آخرین اخبار