خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

مسئولین ظرفیت‌های عظیم جوانان را جدی بگیرند

همدان-نماینده ولی فقیه دراستان همدان بابیان اینکه امیدواریم مسئولین ظرفیت‌های عظیم جوانان را جدی بگیرند،گفت:تاریخ معاصر را مطالعه کنید وببینید امام خمینی(ره) با اعتماد به جوانان دراین مملکت چه اتفاقی را رقم زد.
کد خبر: ۹۵۴۴۲۶۶
|
۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در دیدار با سربازان منتخب سپاه انصارالحسین(ع)، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) که مبعوث شدند جوانان بودند که ایشان را یاری کردند و آن اتفاق بزرگ در عالم بشریت رقم خورد.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) در پیشبرد کارهای خود به جوانان اعتماد کرد و اولین استاندار شهر مکه جوان ۲۰ ساله‌ای بود که توسط پیامبر(ص) انتخاب شد، افزود: در صدر اسلام پیامبر(ص) را جوانان کمک می‌کردند و اقداماتی موفقیت آمیز انجام می‌دادند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه شما سربازان هم در سنین جوانی هستید، گفت: آن کسانی که در طول دفاع مقدس توانستند مدیریت‌های عجیب و بدون امداد غیبی را انجام دهند جوانان بودند، امثال شهید همت و باکری‌ها که به عنوان یک سرباز وارد می‌شوند و فرمانده لشکر می‌شوند.

وی با بیان اینکه امیدواریم مسئولین این ظرفیت‌های عظیم جوانان را جدی بگیرند، ابراز کرد: تاریخ معاصر را مطالعه کنید و ببینید امام خمینی(ره) با اعتماد به جوانان در این مملکت چه اتفاقی را رقم زد.

شعبانی موثقی بیان کرد: سربازی که سربازیش تمام می‌شود باید بداند کجا باید کار کند و زندگی تشکیل دهد، جوان در شرایط جوانی خود باید بداند که شغل دارد و باید تامین شود، این حقی است که مسئولین باید پاسخگو باشند، این اعتراض به حق است و باید این را فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: امام خمینی(ره) حس توانایی را به جوانان داد، اعتماد به خدا در وجود انسان توانایی ایجاد می‌کند و اعتماد به خدا منجر به اعتماد به نفس می‌شود.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: آن چیزی که توانست انسان‌ها را بزرگ کند اعتماد به خدا بود، نماز را در زندگی خود خیلی جدی بگیرید، نماز زندگی انسان را تنظیم می‌کند، همین که نماز اول وقت را می‌خوانید بسیاری از ثمرات دنیوی نصیب انسان می‌شود.

وی گفت: مهارت‌ها را جدی بگیرید، اگر می‌توانید مهارت داشته باشید و آن را جدی بگیرید، به مسئله مهارت فکر کنید و به آن توجه کنید.

معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز در ادامه اظهار کرد: برنامه‌های خوبی در سپاه در مباحث معرفتی، عقیدتی و تربیتی صالحین، ناصرین و ناصحین در حال برگزاری است.

سرهنگ حسن برزگر گفت: نگاهی که در سطح سپاه به سرباز است همان نگاه قدیم به عنوان سرباز وظیفه است و اعتقاد ما براین است در ظرف یکسال، یکسال و نیم فرد صالحی شود و باید از این فرصت استفاده شود و مهارت لازم را کسب کنند تا بتوانند فعالیت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات