حجت الاسلام نجاری عنوان کرد

حضور بیش از ۷۱۰۰ نفر از سربازان سپاه انصارالحسین(ع) در دوره‌های مهارت‌آموزی/سربازی جهاد فی سبیل الله است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان بابیان اینکه هر سربازی در دوران خدمت باید حداقل یک مهارت را فراگیرد،گفت: ۷هزار و ۱۸۱نفر در سپاه انصارالحسین(ع) در یک دوره مهارت آموزی شرکت کرده‌اند.
کد خبر: ۹۵۴۴۲۱۰
|
۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
حضور بیش از ۷۱۰۰ نفر از سربازان سپاه انصارالحسین(ع) در دوره‌های مهارت‌آموزی/سربازی جهاد فی سبیل الله است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در دیدار سربازان سپاه انصارالحسین(ع) با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص)و امام جعفرصادق(ع)، اظهار کرد: این نشست که با حضور تعدادی از سربازان ولایت در سپاه انصارالحسین(ع) همدان برگزار شده برای تجدید میثاق با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت هفته دفاع مقدس است که یکی از روزهای این هفته به نام روز سرباز نامیده شده است.

وی با بیان اینکه سرباز یعنی فدایی دین، انقلاب و نظام افزود: امام(ره) می‌فرمایند سربازی آنقدر عظمت دارد که شخص دوم اسلام نیز سرباز است «نامدارترین سرباز فداکار اسلام امیرالمومنین علی(ع) است، و او گمنام‌ترین سرباز است»؛ همه ما سربازهای اسلام هستیم و امیدوارم در آن کتابی که بنا است اسم سربازها را بنویسند اسم ما را هم به نام سرباز بنویسند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در آغاز به کار دهمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه مبنی بر اینکه « امام جمعه نماینده و سرباز این نظام است. کما اینکه خود مسئولین هم همینطورند. رهبر هم همینطور است و دیگران هم همینطورند»، گفت: سربازی در ایران غیر از سربازی در سایر کشورها است، سربازی در ایران مانند قرآن خواندن و جهاد فی سبیل الله است و این گویای جایگاه سربازی در اسلام است.

وی با بیان‌اینکه اقدامات عقیدتی، فرهنگی، نظامی و رزمی متعددی در سپاه انصارالحسین(ع) اجرا می‌شود، ابراز کرد: دوره‌های آموزشی عقیدتی سیاسی، ارزیابی نماز و اذان، آموزش احکام مبتلابه در بدو ورود و پایان خدمت سربازان، برگزاری دوره‌های آموزشیار قرآن کریم، مسابقات قرآنی، فرهنگی و کتابخوانی ویژه سربازان و اقدام مهمی که طبق تدبیر رهبری انجام پذیرفت مهارت‌آموزی سربازان است.

نجاری عنوان کرد: هر سربازی در دوران خدمت باید حداقل یک مهارت را تحت نظر فنی و حرفه‌ای فراگیرد؛ طبق آمار ۷ هزار و ۱۸۱ نفر در سپاه انصارالحسین(ع) حداقل در یک دوره مهارت آموزشی را شرکت کرده‌اند که این دوره‌ها شامل پیرایشگری، جوشکاری، تعمیرات خودرو، موبایل، پکیج، پرورش قارچ، زعفران، زنبور عسل، نصب دوربین و... است.

وی با اشاره به اینکه امسال اردوی ویژه متاهلین نیز به زودی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات خوبی که در سطح نیروهای مسلح اتفاق افتاده حضور طلاب وظیفه است که در سطح استان ۳۰ نفر طلبه وظیفه داریم که در کنار سربازان مشغول به خدمت هستند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار