خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: در ایام هفته دفاع مقدس و در طرح سپاس با همکاری سپاه فجر فارس، از ۴۵۰۰ نفر از خانواده شهدا دیدار و سرکشی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۴۳۳۴۲
|
۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، ابراهيم بياني در جمع خبرنگاران به اجرای ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران فارس اشاره و عنوان کرد: با همكاري سپاه فجر فارس، رزمايش طرح سپاس كه ديدار با خانواده شهداست در دستور کار قرار گرفته و مقرر شد که سركشي و ديدار با ۴۵۰۰ نفر از خانواده شهدا تا پایان اين هفته انجام شود.
وی آیین غبارروبی گلزار شهدای سراسر فارس(۱۲۳۷ گلزار) در روز پنج‌شنبه ۶ مهرماه ساعت ١٥:٣٠ و اعلام فراخوان دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار به میزبانی فارس را از دیگر برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس استان در هفته دفاع مقدس اعلام کرد.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران فارس به حضور در آیین بازگشايي مدارس فارس و نواخته شدن زنگ ايثار و مقاومت اشاره کرد و از ثبت و ضبط خاطره والدين شهدا و ايثارگران و آزادگان خبر داد و گفت: مقرر شده خاطره نگاري ٩ هزار نفر در دستور كار قرار گيرد و يك قرارگاه جهادي خاطره نگاري را نیز با همكاري گروههاي جهادي فرهنگي ايجاد كرده‌ايم و تلاش مي‌كنيم كه اين آمار به ١٥ هزار نفر افزايش پيدا كند.

بیانی همچنین دوران دفاع مقدس را مايه افتخار ايرانيان و آزاديخواهان جهان دانست و گفت: شايد در ذهن بسياري از مخاطبين اين سوال ايجاد شده باشد كه چرا سالگرد جنگ را گرامي مي‌داريم و چرا جنگ تحميلي را به عنوان دفاع مقدس معرفي شد؟
وی با بیان اینکه جنگ به دنبال خود تخريب و ويراني و از بين رفتن زيرساخت‌ها دارد، افزود: طبيعي است كه كسي از جنگ به عنوان نيكي یاد نكند اما ما چرا هر سال سالگرد جنگ را گرامي‌ميداريم؟
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران فارس با تصریح بر این نکته که ما در جنگ تحمیلی تجاوزگر نبودیم و به كشور عراق حمله نكرديم، عنوان کرد: آغازگر این جنگ، رژيم بعثي عراق بود و در این حال طبيعي است که هر انسان فهيمي وقتي به كشورش حمله شود، از آن دفاع خواهد کرد.
بیانی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس هم جوانان و شهدای سرافراز ما و هم آزادگان و جانبازان كسب و كار را رها كردند و به ندای حضرت امام(ره) لبيك گفتند و موفق شدند تهديد را دور و دست دشمن را از این كشور قطع كنند.
وی تصریح کرد: اين جنگ براي ما بركاتي داشته و امروز بركات آن را در عرصه مقاومت و ايستادگي ملت غیور ایران مي‌بينيم، افزود: بايد هر سال سالروز دفاع مقدس را گرمي داريم و نگذاريم از ياد جوانان ما خارج شود.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران فارس اضافه کرد: پس از دوران دفاع مقدس هم دشمن تلاش كرد كشور را مورد هجمه قرار دهد، اما وقتي دشمن محاسبات خود هشت سال دفاع مقدس را مرور كرد، متوجه شد كه آزموده را آزمودن خطاست و لذا تهديدهاي بعدي هم از كنار كشور رد شد و عبور كرد.

بیانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دومین نمایشگاه هنرهای تجسمی ایثار به میزبانی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در دو بخش دانش آموزی و بزرگسال برگزار می‌شود.
وی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این نمایشگاه را تا پایان مهرماه جاری اعلام کرد و افزود: استان فارس در این نمایشگاه میزبان استان‌های اصفهان، یزد، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان و‌ کرمان است.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران فارس ادامه داد: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس https://fars.navideshahed.con و آدرس الکترونیکی Art.bnfars1402@gmail.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها