رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به وجود بیش از ۶۱۶موقوفه در شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: وقف معامله با خداست، خداوند جنس کم را گران می خرد و پاداش بزرگی می دهد.
کد خبر: ۹۵۴۲۸۳۷
|
۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷

وی گفت: ماموریت این‌نهاد نگهداری از حسینیه ها، تولیت بقاع متبرکه، نگهداری و اجرای موقوفات،نوسازی ساختمانهای قدیمی بقاع و تبدیل آنها به مکان های فرهنگی و تبدیل آنها به مکان های به روز است.

گوهری ادامه داد: در همین راستا از ابتدا تا کنون در راستای ثبت، ضبط و حفظ موقوفات و نظارت بر بقاع متبرکه و دیگر مسئولیت های محوله فعالیت کرده است.

رضا گوهری رییس اداره اوقاف شهرستان فیروزکوه ضمن اشاره به گسترش فرهنگ وقف و تعامل سازنده با تمام اقشار جامعه، گفت: موقوفات باید با نیت های جدید و متناسب با شرایط جامعه تعریف شود.

وی افزود: وقف های قرآنی، وقف برای مستضعفین، دانش آموزان نیازمند و حوزه علمیه و… نیز باید در جامعه ترویج شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه وقف صدقه جاریه است ، افزود: بیشترین وقف‌ها برای احیای اسلام بوده به طوری که 80 درصد موقوفات وقف امام حسین(ع) است و این به معنای ترویج اسلام است

گوهری گفت: فرهنگ وقف باید درجامعه ترویج شود به طوری که دیگران را به وقف کردن حتی یک درخت یا ملک کوچک تشویق کنیم.

وی تصریح کرد: سه  مورد وقف جدیداز ابتدای امسال در شهرستان به ثبت رسیده‌ است؛ و تعدادی از  اراضی موقوفه نیز از تصرف متصرفین خارج شده است.

وی در پایان گفت: اکثر موقوفات شهرستان مربوط به هزینه های جاری مساجد و عزاداری امام حسین(ع)، امام زاده ها می باشد.

 

خبرنگار بسیج/ طاهره حاجی مزدارانی

ارسال نظرات
آخرین اخبار