مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام گفت: در نیمه نخست سال جاری بیش از ۲ میلیون نفر ساعت آموزش های مهارتی رشته های مختلف در مراکز دولتی و خصوصی استان ارائه شده است.
کد خبر: ۹۵۴۲۰۶۵
|
۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجید ولی زاده  اظهار کرد: این آموزش‌ ها برای کارآموزان در قالب ۱۹ رشته شغلی انجام شده است.

 

وی با اشاره به فعالیت ۲۲۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در این استان، گفت: از این تعداد ۱۲۰ آموزشگاه در سطح شهر ایلام قرار دارد که در ۲۸۸ حرفه چهار شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ هنر آماده ارائه خدمات به متقاضیان است.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام بیان کرد: آموزش های ارائه شده در این سازمان تقریبا به صورت رایگان انجام می پذیرد و تنها مبلغ ناچیزی از افراد شرکت کننده دریافت می شود.

 

وی ابراز کرد: تعهدات بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای استان ایلام برای ارائه آموزش های مهارتی به مهارت جویان در سال جاری چهار میلیون و ۲۲۸ و ۹۳۰ هزار نفر ساعت است.

 

ولی زاده گفت: یکی از اهداف آموزشی کارآفرینی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی مهارت‌آموزان است، آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند از طریق دانش افزایی، باعث افزایش فرصت‌های بازار شده و سطح تقاضای کارآفرینی را ارتقا بخشد.

 

سال گذشته چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در ایلام ارائه شد

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام تصریح کرد: سال گذشته چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی رشته‌های مختلف در مراکز دولتی و خصوصی این استان ارائه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس ارزیابی های بعمل آمده تعهد آموزش های مهارتی رشته های مختلف تا پایان سال جاری به پنج میلیون نفر ساعت خواهد رسید، گفت: در حال حاضر تعداد ۲۰ مرکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی در نواحی صنعتی ایلام فعال و رسالت مهم آن ارائه آموزش های مهارت به نیروهای کار شاغل در این صنایع است.

 

ولی زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۲۰ مرکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی در نواحی صنعتی ایلام فعال و رسالت مهم آن ارائه آموزش های مهارت به نیروهای کار شاغل در این صنایع است.

ارسال نظرات