مراسم نمادین نواختن زنگ مهر و مقاومت با حضور امام جمعه موقت فو مسئولان میبد در دبیرستان شاهد فاطمه الزهرا نواخته شد و دانش‌آموزان با عبور از زیر قرآن راهی کلاس‌های درس شدند و سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
کد خبر: ۹۵۴۱۲۲۱
|
۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، این برنامه با حضور امام جمعه موقت میبد، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج میبد و سایر مسئولان و بسیجیان و با اجرای برنامه‌های شعرخوانی و دکلمه و قرائت میثاق نامه توسط دانش آموزان همراه بود.
امام جمعه موقت میبد در این مراسم با تاکید بر نقش خانواده در تربیت دانش آموزان و بنا شدن شالوده شخصیت دانش آموز در کانون خانواده خاطرنشان کرد: خانواده‌ها در کنار کوشش اولیای مدرسه نقش مهمی در تربیت دانش آموزان و سازندگی کشور دارند.
حجت الاسلام محمد اعرافی خاطرنشان کرد: امروز مهر مهربان با هفته دفاع مقدس همزمان شده است، باید در این مکان علم و دانش و آموزش و پرورش یاد همه شیرمردان دلاور دفاع مقدس که نقش مهمی در دفاع از دین و ولایت فقیه و تمامیت ارضی کشور داشته‌اند، زنده نگه داشته شود.
وی نقش دانش آموزان در ماندگاری انقلاب و استمرار حرکت بزرگ امام بزرگوار و نائب بر حق ایشان حضرت آیت الله امام خامنه‌ای و سازندگی کشور بسیار مهم بیان کرد و از دانش آموزان درخواست کرد که با اطاعت از پدر و مادر و اولیای مدرسه و احترام به آن‌ها، حفظ معنویات و شئونات و حفظ حجاب و اتصال با خدای متعال نقش مهمی در همه عرصه‌ها از زندگی خود تا آینده و پیشرفت کشور و استمرار انقلاب اسلامی داشته باشند.
امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه حجاب از مهمترین مولفه‌های زن ایرانی و اسلامی است تصریح کرد: امروز دشمنان نظام با عناوین و شعار‌های گول زننده و تحت پوشش شعار زن، زندگی، آزادی می‌خواهند حجاب و ارزش‌های اسلامی را از ما بگیرند، باید مراقب توطئه‌های آن‌ها باشیم.
سید جمال سجادی پور فرماندار میبد نیز با قدردانی از اجرای برنامه‌های مراسم توسط دانش آموزان، نقش معلمان در پرورش دانش آموزان بی بدیل بیان کرد.
رئیس آموزش و پرورش میبد با تبریک آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: امروز سال تحصیلی را در ۱۶۰ مدرسه شامل ۱۳۰ مدرسه دولتی و ۳۰ مدرسه غیر انتفاعی و با ساماندهی ۲۵ هزار و ۵۶۷ دانش آموز در ۹۷۸ کلاس درس آغاز می‌کنیم.
محمد رضا کارگر با بیان اینکه نسبت به سال گذشته یک هزار نفر به جمعیت دانش آموزان شهرستان اضافه شده است، گفت: امسال همه پیش دبستانی‌ها از بهزیستی زیر نظر آموزش و پرورش آمده‌اند و در شهرستان ۶۰ موسسه و مرکز پیش دبستانی پوشش دهنده ۲ هزار و ۵۰۰ نو آموز به آموزش و پرورش میبد اضافه شده‌است.
وی بیان کرد: به شکر خدا با توجه به زیرساخت‌های برنامه ریزی و آماده شده در سال‌های گذشته هم اکنون کمبود فضای آموزشی به جز مناطق امیرآباد و بفروئیه که در آن مناطق هم سهم خیرین پرداخت شده است، نداریم.
وی همچنین بر در دستور کار قرار گرفتن حضور پر رنگ خانواده‌ها و نقش مهم آن‌ها در تربیت دانش آموزان و پرورش نسل جدید در مسیر پیشبرد اهداف عالی انقلاب اسلامی تاکید کرد.
اجرای برنامه‌های مراسم نمادین نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت مدارس میبد را هنرآموزان کلاس‌های فن بیان و مجری گری عهده دار بودند و با مدیریت مدرس خود مژگان دستجردی برنامه‌ها را اجرا کردند.
گفتنی است که کلاس‌های فن بیان و مجری گری در میبد توسط مجری توانمند صدا و سیما مژگان دستجردی پایه گذاری شده‌است.
دبیرستان شاهد فاطمه الزهرا میبد در سال ۸۶ تاسیس شده است. این دبیرستان هم اکنون دارای ۶ کلاس درس است و حدود ۱۷۰ دانش اموز دارد.
به گفته اشرف السادات صفوی مدیر دبیرستان شاهد فاطمه الزهرا به جز کلاس‌های درسی چهار ساعت تدریس مکمل برای درس‌های ریاضی و علوم و ادبیات و ۲ ساعت درس‌های پرورشی و مهارتی با دانش آموزان کار می‌شود.
وی اظهار کرد: به جز این کلاس‌ها، کلاس‌های جبرانی و تقویتی و همچنین برنامه‌های مختلف و متنوع پرورشی و فرهنگی هم داریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار