با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی :

رژه ملی نیروهای مسلح درکنار آبهای نیلگون خلیج فارس برگزارشد

قالیباف گفت: یکی از بزرگترین زمینه‌هایی که برای قوی‌تر شدن ایران باید به آن توجه کنیم، تمرکز بر تمدن سازی اقتصاد دریاپایه است.
کد خبر: ۹۵۴۰۷۱۷
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ازبندرعباس ،محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رژه ملی نیرو‌های مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: باید ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل‌های جوان که آن دوران را ندیده اند منتقل کنیم چرا که پیروزی در دفاع مقدس شبیه معجزه بود.

او گفت: حضور مردم و اراده ملی مبتنی بر سنت‌ها و باور‌های الهی و رهبری امام راحل، از عوامل مهم پیروزی در دوران دفاع مقدس بود.

او با اشاره به رویکرد دولت در حوزه اقتصاد دریامحور گفت: یکی از بزرگترین زمینه‌هایی که برای قوی‌تر شدن ایران باید به آن توجه کنیم، تمرکز بر تمدن سازی اقتصاد دریاپایه است. دریا فرصت بسیار بزرگی است که مورد تاکید فرماندهی کل قوا نیز هست.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چندین سال است بر این تاکید می‌شود که بر موضوع مسائل دریاپایه چه در بُعد نظامی و چه در بُعد اقتصادی و در همه ابعاد مورد توجه قرار گیرد.

او اظهار کرد: این فرصت بزرگی است که به سهم خود در مجلس شورای اسلامی در آستانه تنظیم و تصویب برنامه هفتم به این امر مهم و تمدن ساز که می‌تواند تحول جدی و اساسی و یکی از مهم‌ترین پایه‌های قوی شدن ایران اسلامی باشد، توجه می‌کنیم.

قالیباف بیان کرد: برای استفاده از چنین فرصت مناسبی نیازمند داشتن برداشت مشترک و مسیر مشترک در میان همه مسئولان بخش‌های مختلف هستیم و چه در بخش سران قوا و چه در بخش نیرو‌های مسلح باید به فهم مشترک در این زمینه برسیم.

وی ابراز کرد: اینکه این مساله اولویت مشترک همه ماست، تردیدی نیست، اما داشتن فهم مشترک، تعیین راهبرد، مسیر حرکت و نقشه راه گام نخست و اساسی برای استفاده از این فرصت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در اینجا و در کنار همسایگان خود در این منطقه اسلامی تاکید می‌کنیم؛ خوشبختی خود را در قطع اعتماد و اتکا به چشم و دست بیگانه و تکیه بر اراده ملی و مردمی می‌بینیم.

قالیباف افزود: تقویت رابطه با همه کشور‌های اسلامی اولویت قطعی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بوده و امروز نیز شاهد این فرصت و همکاری و هماهنگی بین کشور‌های اسلامی به‌ویژه در منطقه خلیج فارس هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم این همدلی و همراهی در صلح پایدار و رشد و توسعه منطقه و یکایک کشور‌های اسلامی به سرانجام و نتیجه نهایی برسد.

امیر محمد محمودی معاون اجرایی ارتش گفت: امروز تیزپروازان نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه پاسداران به همراه خلبانان دلیر هوادریای نیروی دریایی ارتش اقتدار خود را در آسمان به نمایش خواهند گذاشت.

او گفت: رژه ملی نیرو‌های مسلح مطابق سال‌های اخیر شامل یگان‌های پیاده (زمینی)، هوایی، دریایی، عملیات چتربازی و محمول خودرویی به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

او گفت: در این آیین، سواحل نیلگون خلیج همیشه فارس شاهد قدرت نمایی انواع شناور‌های سنگین و نیمه سنگین سطحی، زیرسطحی و تندرو نیرو‌های دریایی ارتش و سپاه، شناور‌های فرماندهی انتظامی و بسیج مردمی، به استعداد ۳۷۷ یگان شناور است.

معاون اجرایی ارتش گفت: تیزپروازان نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه پاسداران به همراه خلبانان دلیر هوادریای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اقتدار خود را در آسمان به نمایش می‌گذارند.

رژه ملی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در بلوار خلیج فارس و در ضلع جنوبی استانداری قدیم هرمزگان برگزارشد.

رژه یگان‌های محمول خودرویی نیرو‌های مسلح با حمل برخی از تجهیزات و دستاورد‌های ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی از مقابل جایگاه انجام شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار