خبرهای داغ:

نمایشگاه جشنواره استانی صنایع دستی هنرنیاکان در شبستر گشایش یافت

تبریز- در راستای برنامه های کنگره ملی د10 هزار شهید آذربایجان شرقی ،اولین جشنواره استانی صنایع دستی هنرنیاکان به همت کانون بسیج هنرمندان شبستر در مقبره شیخ محمود شبستری گشایش یافت.
کد خبر: ۹۵۳۹۶۸۸
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در این جشنواره بیش از ۷۰۰اثر از هنرهای اصیل صنایع دستی و سنتی، در قالب رشته های سراجی سنتی، حکاکی روی چرم، فیروزه کوبی، سفال و سرامیک، ممقان دوزی، نمد،سوزن دوزی،ورنی بافی،گلیم بافی.قالی بافی، مینای سفال، منبت کاری، چاپ باتیک، دست سازهای اسرای ایرانی در زندان های رژیم بعثی عراق،مجسمه های سنگی، هنرقطائی، سبدبافی و همچنین طبخ غذاهای سنتی به سبک فرهنگ ایرانی اسلامی در مطبخ خانه  جشنواره در قالب ۳۶ غرفه با شرکت هنرمندان عرصه صنایع دستی از شهرستان های استان  در معرض دید علاقمندان قرارگرفته است.

 در این جشنواره ،استان های چهارمحال بختیاری، اذربایجان غربی، تهران با عنوان غرفه مهمان آثار خودشان را عرضه کرده اند.
 مسئول کانون بسیج هنرمندان شبستر در نشست خبری این جشنواره ظرفیت و توانمندی هنرمندان شهرستان شبستر را برای برگزاری جشنواره های متعدد در عرصه های مختلف هنری مثبت ارزیابی کرد و گفت: اولین جشنواره استانی صنایع دستی و هنرهای سنتی که بعنوان هنرنیکان در شبستردرحال برگزاری است در نتیجه وحدت و همدلی و همفکری، فرمانداری ،اداره میراث فرهنگی وگردشگری،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،شهرداری شبستر. اداره آموزش و پرورش و دانشگاه آزادی اسلامی شبستر شکل گرفته است.
رضا رجبی اظهارامیدواری کرد: باوجود عناصر و نخبگان توانمند هنری و،وحدت رویه ارگان های فرهنگی هنری  در این شهرستان بتوان افقهای روشنی رادرمسیرهنرترازانقلاب اسلامی ترسیم کرد.
وی ادامه داد: جشنواره استانی صنایع دستی هنرنیاکان از۲۶شهریورماه تا۱مهر در حال دایر است و اختتامیه این جشنواره یکم مهر با تجلیل از برگزیدگان  و غرفه های برتر درموضوع فرهنگ ایثار و شهادت به کار خود پایان خواهد داد.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار