فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور : ایمان و اخلاص رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس بی‌نظیر بود.
کد خبر: ۹۵۳۹۴۸۷
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور بابیان اینکه ایمان و اخلاص رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس بی‌نظیر بو د گفت: ایمان و اخلاص رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس بی‌نظیر بود و امروز ما وظیفه داریم یاد و خاطره این بزرگان را زنده نگه داریم.
سردار محمد مارانی درمراسم بیست و هفتمین یادواره 22 تن از شهدای روستاهای بنیز، بهشت آباد و باب دهوئیه شهرستان بهاباد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس وشهدای مدافع حرم وگرامی داشت یاد وخاطره شهدای شهرستان بهاباد وروستای بنیز با تاکید بر اینکه ما باید به نام این شهدا تاسی کنیم، گفت: در دوران دفاع مقدس بیش از 80 درصد رزمندگان ما جوان بودند و امروز جوانان باید زندگی شهدا را مطالعه کنند و الگو بگیرند.
وی با بیان اینکه رهبری و فرماندهی امام خمینی (ره) در جنگ مهمترین مؤلفه در موفقیت های رزمندگان در دفاع مقدس بود،افزود: امام راحل (ره) مدیریت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی را بر عهده داشتند و جنگ را نیز فرماندهی می‌کردند.
مارانی تصریح کرد: هر جا رزمندگان و فرماندهان با بن‌بست مواجه می‌شدند، نظر نهایی را از امام راحل (ره) می‌گرفتند و نظر قاطع ایشان کارساز بود. در عملیات‌های فتح‌المبین و کربلای پنج و والفجر هشت نظر امام اعمال شد که موفقیت‌های بزرگی برای رزمندگان به وجود آورد و رزمندگان از قاطعیت امام در صحنه های نبرد در دفاع مقدس بهره‌مند می‌شدند.
فرمانده قرارگاه مدینه منوره با بیان اینکه افتخار کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران این بود که رزمندگان برای دفاع از ارزشهای نظام اسلامی از همه هستی خودگذشتندتا این نظام و انقلاب ولایت فقیه زنده بماند گفت : ترویج فرهنگ شهادت از مهمترین نقاط قوت نظام اسلامی است
سردارمارانی اضافه نمود : یادواره شهدا فرصت مغتنمی جهت تبیین سیره و منش شهدا به آحاد جامعه بویژه جوانان است به همین دلیل برگزاری این برنامه فرهنگی ضروری است
وی افزود: شهدا به تاسی از مکتب امام حسین (ع) در جبهه‌ها حضور یافتند تا نظام جمهوری اسلامی را از چنگال متجاوزان نجات دهد.
فرمانده قرارگاه مدینه با بیان اینکه امروز به برکت مجاهدت‌های شهدا، آرامش و امنیت در کشور برقرار است و مردم قدردان این مجاهدت‌ها هستند افزود : شهدا همیشه به دنبال وحدت‌طلبی و انسجام قلوب مؤمنین بوده‌اند و در این مسیر جان خود را فدای اسلام و مردم کردند.
فرمانده قرارگاه مدینه مشي شهدا را از خودگذشتگي عنوان و بيان كرد: شهدا در يك جنگ سخت و نابرابر از جان و مال خود گذشتند و اين مشي شهدا بايد در جامعه نهادينه شود و جوانان شهدا را الگوي خود قرار دهند.
فرمانده قرارگاه مدینه با بیان اینکه از حاج قاسم سلیمانی گفتن بسیار سخت است افزود: حاج قاسم سلیمانی از یک خانواده مذهبی و دست‌پاک و سالم رشد کرد و به این مقام رسید.
مارانی با ابراز اینکه مکتب سلیمانی برگرفته از مکتب امام حسین(ع) است گفت: حاج قاسم در همه صحنه‌ها و در اتفاقاتی که در دوره زندگی وی رخ داد انسان بزرگی بود و با صلابت ایستادگی می‌کرد.
مارانی با بیان اینکه شهید سلیمانی حماسه‌های بزرگی را در دفاع مقدس آفرید که واقعاً سخت و شکننده بودند اضافه کرد: در تمام عملیات‌ها موفق عمل کرد و سخت‌ترین مأموریت‌ها را سردار می‌پذیرفت و به‌خوبی عملیات‌ها را مدیریت می‌کرد.
وی در ادامه افزود: ما امشب در محفل یادواره 22 تن از شهدای روستای بنیز شهرستان بهاباد هستیم و روح شهدا حاضر و ناظر بر ما هستند، شهدایی که جان خود را فدا کردند، تا ارزش های اسلامی حفظ شود.
سردار مارانی نسبت به جنگ فرهنگی هشدار داد و گفت: ما در جنگ نظامی پیروز شدیم ولی دشمن جنگ فرهنگی را راه انداخته و خانواده‌های ما را نشانه رفته است که باید خیلی مواظب باشیم و توطئه‌های دشمن را به موقع بشناسیم و خنثی کنیم.
وی گفت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ هراسی از توطئه های داخلی و خارجی در مقابل دشمنان ایستاده اند و از ارزش های نظام، انقلاب و خون شهدا دفاع می کنند.
وی تصریح کرد: رزمندگان ما در جنگ تحمیلی دین وانقلاب را حفظ کردندو امروز حفظ آرمان‌های انقلاب، امام(ره) و شهدا و همچنین تسلیم محض ولایت بودن تکلیف اصلی ما است



.

ارسال نظرات
آخرین اخبار