سخنی بی پرده با مسئولان اتاق اصناف و اتحادیه های شهرستان ری؛ متاسفانه یکی از اصناف فلکه اول دولت آباد بطری های نوشابه را به سرویس های بهداشتی تبدیل کرده و آن را داخل محوطه مجتمع آپارتمانی پرتاب می کند.
کد خبر: ۹۵۳۹۳۷۷
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸

نبود سرویس بهداشتی در محل اصناف ری و بی توجهی به زمان مجاز و قانونی فعالیت صنف؛  از جمله معضلاتی است که تبعات اجتماعی و مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده  و اتاق اصناف شهرستان ری باید فکری عاجل و جدی برای رفع این ناهنجاری بنماید.

در طول سال های اخیر ترک فعل های زیادی در حوزه های مختلف  صورت گرفته که به مرور زمان به صورت عادت و برخی مواقع به قانون نانوشته تبدیل شده و انجام برخی کارها به صورت یک کار عادی تلقی می شود و یا براثر عدم توجه مسئولان مربوطه مردم از پیگیری آن منصرف شده و به سری که درد می کند هم  دستمال نمی بندند.  

  حمایت از اصناف به  قیمت زیرپا گذاشتن حقوق مردم !!!

هدف از شکل‌گیری اتحادیه‌های صنفی، حمایت از حقوق صنف یا اصناف زیرمجموعه آن اتحادیه است. اتحادیه صنفی، از افراد خوش‌نام و شناخته‌شده اصناف موردنظر تشکیل می‌شود. یکی از مهم‌ترین اهداف اتحادیه  ، ایجاد همکاری بین فعالان آن صنف و حمایت از حقوق افرادی است که در آن صنف مشغول به فعالیت هستند.

امّا؛

اتحادیه ها وظایف دیگری هم بر عهده دارند که باید ملاحظات صنفی را کنار گذاشته و بر فعالیت افراد هم صنف خودشان نظارت و با متخلفان بدون اغماض برخورد جدی کنند. و انصاف و وجدان را بر رفاقت، دوستی و همکاری با هم صنف خود ترجیح دهند.     

خداوند حبیب کاسب مردم آزار نیست!  

در احادیث آمده است که؛ کاسب حبیب خداست؛ اما منظور از حبیب خدا کیست؟ خداوند کدام کاسب را دوست دارد؟ آیا کاسبی که مردم آزاری می کند و مزاحمت ایجاد می کند حبیب  خداست؟ کاسبان قدیمی تمام تلاش خود را می کردند که در بین همسایه ها    و در بازار عزت و احترام داشته باشند و آبرویشان برایشان بسیار مهم بود و حیثیت خود را با کارهای جلف و رفتار های غیر اخلاقی و غیر انسانی زیر سئوال نمی بردند   و در میان مردم و سایرین عزت و اعتبار داشتند. اما چند سالی است که الفبای کسب و کار در برخی از اصناف رعایت نمی شود.

الفبای کسب و کار انسانیت است!    

معمولا شب ها پژواک و انعکاس صدا چندین برابر روز است  متاسفانه برخی از شهروندان یا  این موضوع را نمی دانند و یا به آن اهمیت نمی دهند. ساعت یک و 43 دقیقه بامداد روز بیست و هفتم خرداد ماه سال جاری یکی از واحدهای صنفی فلکه اول دولت اباد که ضرورتی به فعالیت آن در ساعت مزبور وجود ندارد،( البته در روزهای پایانی سال و اوایل فروردین اکثر شب ها تا صبح مغازه باز است ) این واحد صنفی بعد از پایین کشیدن کرکره مغازه، با چند نفر از کارگران همسایه خود مشغول گپ زدن می شود سپس به انجام حرکت های نمایشی با موتور سیکلت می پردازند،  این ماجرا آنقدر تکرار می شود و ادامه پیدا می کند که یکی از ساکنان خانه های بالای مغازه نسبت به این موضوع اعتراض می کند، اما متصدی مغازه مورد نظر به جای عذرخواهی اقدام به عربده کشی، فحاشی و تهدید او در مقابل چشمان همسر و فرزندانش  می کند؛ همسر فرد شاکی براثر استرس و اضطراب از این واقعه دچار حمله قلبی می شود و به بیمارستان مراجعه می کند؛ ماجرا به پلیس 110 گزارش می شود. مغازه دار هتاک از محل متواری می شود با این حال دست از لجاجت بر نمی دارد و بعد از رفتن مامور پلیس 110 با موتور به محل مراجعه کرده و در محل پرسه می زند و قدرت نمایی می کند. ( اسناد مربوط به بیمارستان و گزارش پلیس 110 موجود است)

 آموزش دوره مکاسب

فرد شاکی قبل از اینکه شکایت خود را در مراجع قضایی دنبال کند، برای فیصله دادن به موضوع و اصلاح صاحب این صنف و عذرخواهی از اشتباه خود، به اتحادیه صنف مورد نظر مراجعه می کند، رئیس اتحادیه قول پیگیری موضوع را می دهد و اعلام می کند که   متصدی این مغازه را به اتحادیه فرا می خواند و تا زمانی که او اظهار ندامت و از همسایه خود دلجویی و عذرخواهی نکند ول کن ماجرا نیست و اگر   نپذیرفت مغازه اش را پلمب و او را به فرا گرفتن یک دوره آموزش مکاسب می فرستد.

اما ظاهرا ماجرا به طور عمد برای سرد شدن آتش خشم شاکی و فراموش شدن موضوع  بر اثر مرور زمان، بیش از یک ماه   به طول می کشد.   رئیس اتحادیه وقتی که اصرار و پیگیری های شاکی را می بیند توسط  یکی از کارمندانش پیام می دهد که صاحب مغازه مورد نظر هم  از خود شما شاکی است و شکایت خود را در مراجع مطرح کرده است!!!!!

انشاء الله که این مدیر در برابر سوگندی که یاد کرده و در برابر خداوند و وجدان خود  پاسخ قانع کننده ای داشته باشد. شکوائیه و تهیه طومار اهالی محل نسبت به اعمال منافی عفت یک  کارگر  یکی از صنوف در پارکینگ مجتمع و درگیری او با همسایه ها و استفاده از گاز اشک آور نیز موجود است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار