خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام حسینی مجد:

نجات ما در پیروی از ائمه (ع) است

همدان-امام جمعه تویسرکان گفت: ما باید از خصلت‌های ائمه (ع) درس بگیریم و آن را چراغ راه خود قرار دهیم و عمل کنیم تا بتوانیم در آن دنیا از ثواب آن بهره‌مند شویم چراکه چون نجات ما در پیروی از ائمه (ع) است.
کد خبر: ۹۵۳۹۳۱۱
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد در جمع عزاداران در سالروز شهادت امام رضا (ع) در تویسرکان با بیان اینکه یکی از خصلت‌های امام رضا(ع) این بود که همیشه با خدمه و کارگرها غذا می‌خورد، اظهار کرد: یاسر خادم آن حضرت می‌گوید «حضرت رضا همیشه با خدمه و کارگرهای خود غذا می‌خورد و دوست داشت که با آنها بنشیند و صحبت و درددل کند؛» بعضی از ناآگاهان به این کار حضرت ایراد می‌گرفتند و حضرت می‌فرمود «فضیلت فقط و فقط به کردار است».

وی افزود: ابراهیم بن عباس که در مسافرت از مدینه تا طوس خدمت آن حضرت بوده است، چنین می‌گوید «ندیدم به احدی ظلم کند، هیچ وقت کلام کسی را قطع نمی‌کرد. هیچ حاجتی را رد نمی‌نمود. پای خود را مقابل احدی دراز نمی‌کرد و در مقابل احدی تکیه نمی‌داد و با هیچ کس سخن جسارت آمیز نمی‌گفت».

امام جمعه تویسرکان صدقه دادن به صورت پنهانی را از دیگر ویژگی‌های حضرت برشمرد و گفت: در روایتی آمده است که ایشان می‌فرمایند، رسول اکرم (ص) فرموده است «صدقه پنهانی، معادل هفتاد حج است، و گناه آشکار موجب خذلان، و گناه پنهانی را خداوند می‌آمرزد».

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های امام رضا(ع) گفت: ما باید از خصلت‌های ائمه (ع) درس بگیریم و آن را چراغ راه خود قرار دهیم و عمل کنیم تا بتوانیم در آن دنیا از ثواب آن بهره‌مند شویم چراکه چون نجات ما در پیروی از ائمه (ع) است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار