کارشناس مسائل مذهبی گفت: وظایف منتظران ظهور امام‌زمان (عج) متعدد هستند و در روایات مختلفی ذکر شده‌اند که نیاز است تا در مورد آن‌ها اطلاعاتی داشته باشیم.
کد خبر: ۹۵۳۹۲۰۰
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
ضرورت آشنایی با وظایف منتظران ظهور برای جامعه

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام محمدجواد قنبر بیگی کارشناس مسائل مذهبی گفت: در شرایط امروز جامعه ازیک‌طرف شاهد این قضیه هستیم که دشمنان همه تلاش خود را برای حمله به فرهنگ اسلامی به کار می‌برند و از طرف دیگر می‌خواهند فرهنگ اسلامی را در ذهن نسل‌های آینده از بین ببرند.

 

وی افزود: وظایف منتظران ظهور امام‌زمان (عج) متعدد هستند و در روایات مختلفی ذکر شده‌اند که نیاز است تا در مورد آن‌ها اطلاعاتی داشته باشیم که در ادامه به برخی از آن اشاره می‌شود: 

 

انتظار و آمادگی برای فرج: انتظار فرج و ظهور حضرت مهدی (عج) از وظایف اصلی منتظران است. همچنین، باید برای فرج آماده شوند و در این راه تلاش کنند تا با انجام وظایف دینی و اخلاقی، زمینه‌های لازم برای ظهور امام‌زمان را فراهم کنند.

 

اهتمام به امور دینی و اخلاقی: منتظران باید به امور دینی و اخلاقی توجه کنند و سعی کنند در این زمینه‌ها پیشرفت کنند. همچنین، باید به انجام اعمال خیر و کمک به نیازمندان توجه کنند.

 

آمادگی نظامی: برخی از روایات، آمادگی نظامی برای ظهور امام‌زمان (عج) را از وظایف منتظران ذکر کرده‌اند.

 

ترویج فرهنگ انتظار: منتظران باید به ترویج فرهنگ انتظار و آگاهی مردم از امام‌زمان (عج) کمک کنند. به‌عنوان‌مثال، می‌توانند با برگزاری مراسم‌های مذهبی و تشیعی، این فرهنگ را ترویج دهند.

 

پیمان با امام‌زمان: منتظران باید پیمان خود را با امام‌زمان (عج) تجدید کنند و سعی کنند تا با انجام وظایف خود، او را خوشنود کنند.

 

تلاش برای اصلاح جامعه: هدف از ظهور امام‌زمان (عج)، اصلاح‌کردن جامعه و گسترش‌دادن عدالت در سرتاسر جهان است. به‌عبارت‌دیگر، منتظران باید با انجام وظایف خود، به این هدف کمک کنند.

 

تلاش برای پایداری و امنیت جامعه: منتظران باید به تلاش برای پایداری و امنیت جامعه اهمیت بدهند و سعی کنند با انجام وظایف خود، به این هدف کمک کنند.

 

تلاش برای احیای سنت‌های اسلامی: منتظران باید به تلاش برای احیای سنت‌های اسلامی و ترویج ارزش‌های دینی اهمیت بدهند.

 

تلاش برای انتشار دین و ترویج اسلام: منتظران باید به تلاش برای انتشار دین و ترویج اسلام اهمیت بدهند و سعی کنند با انجام وظایف خود، به این هدف کمک کنند.

 

تلاش برای ایجاد همبستگی و اتحاد در جامعه: منتظران باید به تلاش برای ایجاد همبستگی و اتحاد در جامعه اهمیت بدهند و سعی کنند با انجام وظایف خود، به این هدف کمک کنند.

 

وی تصریح کرد: باید برای ظهور امام‌زمان (عج) هر کس بنا به وظیفه خودش عمل کند و مهیاکننده مقدمات ظهور امام‌زمان (عج) باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار