به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع)

پیامبران الگوهای رفتاری و گفتاری برای جوامع بشری هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری درمراسم رحلت پیامبر اکرم (ص) که درمسجدقائم آل محمد(عج)شهر اهرم برگزار شد گفت:خداوند،پیامبر را گواه بر مردم وبشارت دهنده وبیم دهنده فرستاد.
کد خبر: ۹۵۳۸۹۵۱
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان ،حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهر نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ،درمراسم رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص)وشهادت امام حسن مجتبی(ع)که باحضور پرشور مردم ومسولین ادارات و نهادهای دولتی ،نظامی وانتظامی در مسجد قائم آل محمد (عج) شهراهرم برگزار شد گفت: یکی از دغدغه‌های ائمه در همه دوران‌ها آموزش و تعلیم و جهل زدایی از مردم بوده است.
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به آیه شریف ۴۵سوره احزاب يا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْناكَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذِيراً افزود:اى پيامبر! همانا ما تو را گواه (بر مردم) و بشارت دهنده و بيم‌دهنده فرستاديم.
پیامبر اکرم(ص)۲۳سال کار تبلیغی انجام داد ونقش کار تبلیغی والگو دهی ومعرفی الگوهای برتر را در برنامه های تبلیغی خود قرار داده بود.
حجت‌الاسلام حسینی بوشهری به بحث الگو سازی والگو پذیری اشاره کرد و تصریح کرد:یکی از مباحث مهم در حیات انسان موضوع الگوسازی و الگوپذیری است. پرورش الگو و شناساندن آن از مهمترین راههای انتشار و تبلیغ اندیشه و مکتب فکری است.
ایشان حضور پیامبران در جوامع بشری را مهم تلقی کردند و افزودند: ارائه الگوهای رفتاری در برخورد با پدیده‌های محیط اجتماعی انسانها خود نشان ضرورت الگوپذیری و الگوسازی است. وکتب آسمانی نیز با همین هدف بر بشر نازل گشته است.
ایشان کامل‌ترین الگوها در عالم خلقت را حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) و اهل‌بیت بزرگوار آن حضرت معرفی می کنند
واهمیت این موضوع را اینگونه معرفی میکنند که:در قرآن شریف نیز جایگاه این خاندان، جایگاهی ممتاز و والا است که قابل قیاس با هیچ کس نیست.
حسینی بوشهری در ادامه به سخن پیامبر اکرم (ص)در مورد امام حسن مجتبی(ع)میپردازد و میگوید:«لو کان العقل رجلاً لکان الحسن، اگر عقل در قالب انسانی جلوه‌گر شود، امام حسن(ع) آن انسان خواهد بود»
درادامه میگوید:پیامبر گرامی اسلام امام حسن مجتبی و امام حسین عَلَيْهِمَا‌الْسَّلام را سرور جوانان بهشت معرفی می‌کند که میفرماید: مَنْ سَرَّهُ أَنْ ینْظُرَ إِلَى سَیدِ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ، فَلْینْظُرْ إِلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِی؛ هر کس دوست دارد به آقای جوانان اهل بهشت نظر کند باید به حسن بن علی نظر نماید.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به نقش و جایگاه امام حسن (ع) اشاره کرد که: پیامبر برای تبیین جایگاه امام حسن مجتبی در برخی از عهدنامه‌ها از جمله عهدنامه ثقیف، با كمی سن، او را گواه قرار ‌داد، یا در مباهله با یهودیان نجران به امر خدا، وی را همراه ‌برد.
ایشان درپایان یکی از دغدغه های ائمه در همه دوران ها، را آموزش و تعلیم و جهل زدایی از مردم معرفی کرد ومثال زد: روزی شخصی وارد مسجد شد و نگاهی به حلقه های بحث تشکیل شده در مسجد انداخت و سوالی را مطرح کرد و پرسید کلمه شاهد و مشهود در سوره بروج به چه معناست؟ امام حسن (ع) پاسخ دادند: «شاهد به معنای رسول الله است و منظور از مشهود روز قیامت است.» حضرت برای این پاسخ با استناد به قرآن پاسخ دادند. نقش تعلیم و آموزش در زندگی امام حسن (ع) بسیار پررنگ بود و حتی گاهی اوقات امیرالمؤمنین نیز سوالات علمی خود را به امام حسن (ع) ارجاع می دادند.
درپایان حاضرین دراین مجلس به عزاداری دروصف پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی علیه السلام پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار