خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد

برگزاری اجلاسیه ۶۷ شهید هنر و رسانه در تبریز/ بزرگداشت استاد شهریار با ۱۳۹برنامه در آذربایجان شرقی

تبریز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری اجلاسیه ۶۷ شهید هنر و رسانه در تبریز خبر داد و گفت: این اجلاسیه فردا(روز جهارشنبه) ساعت ۱۶ در تالار پتروشیمی برگزار می شود.
کد خبر: ۹۵۳۸۶۱۷
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی در جمع خبرنگاران با اشاره به کنگره ملی ۱۰هزار شهید استان و برگزاری اجلاسیه هنر و رسانه ذیل آن، افزود: برگزاری این کنگره فقط مختص چند ساعت، روز و ماه نیست بلکه رویدادی جاری در همه ماه هاست.

وی با بیان اینکه اداره کل ارشاد استان در قالب چندین کمیته در برگزاری کنگره شهدا مشارکت دارد که کمیته هنر و رسانه از آن جمله بوده و برگزاری اجلاسیه از محوری ترین برنامه این کمیته است.
بلاغی با بیان اینکه خانواده ۶۷ شهید هنر و رسانه شناسایی شده در این اجلاسیه حضور خواهند داشت، ادامه داد: از هشت نفر از اساتید و یادگاران دوران دفاع در عرصه هنر فعال هستند تجلیل خواهد شد.

وی رونمایی از کتاب خاطرات شهدای هنرمند با عنوان «شاهدان شیدایی» و مستند «مشق عشق» را از دیگر برنامه های این اجلاسیه برشمرد و اضافه کرد: این اجلاسیه با مشارکت دستگاه های هنری همچون بسیج هنرمدان، سپاه عاشورا شهرداری و صدا و سیما برگزار می شود که بخش اعظم امور اجرایی آن را بسیج هنرمندان تبریز عهده دار بوده است.

بزرگداشت استاد شهریار با ۱۳۹برنامه در آذربایجان شرقی

بلاغی در بخش دیگر سخنان خود به روز ۲۷ شهریور؛ روز بزرگداشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی نیز اشاره و بیان کرد: روز ملی شعر و ادب فارسی محور وحدت ایران در حوزه ادبیات است.
وی با بیان اینکه اشعار ترکی و فارسی استاد شهریار فاخر و بی نظیر است، اظهارداشت: زمان شناسی استاد شهریار از ویژگی مهم استاد است که شرایط روز را به خوبی درک کرده و بر مبنای آن کنش گری داشته و اثر بخش بوده است.

بلاغی از برگزاری ۱۳۹برنامه در سطح استان همزمان با روز بزرگداشت استاد شهریار خبر داد و گفت: ۶۱ برنامه از این تعداد برنامه در شهرستان ها برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: برنامه های بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی نیز با همکاری دستگاه های چون بهزیستی، آموزش و پرورش، صدا و سیما، کتابخانه ملی شمالغرب، حوزه هنری و ... به صورت مشارکتی برگزار می شود که از آن جمله می توان به ۴۰ برنامه برنامه تولیدی و برون مرزی صدا و سیما اشاره کرد.

بلاغی اضافه کرد: روز ۲۷ شهریور گلباران مقبره الشعرا، همایش ملی روز شعر و ادب فارسی در پتروشیمی با حضور وزیر فرهنگ و تجلیل از پیشکسوتان ادبیات از دیگر برنامه های محوری استان در این روز است که مهمانانی از داخل و خارج کشور نیز خواهیم داشت.
وی ادامه داد: دیگبر برنامه های بزرگداشت این روز  در حوزه پژوهشی و تخصصی، تولید محتوا و ترویجی است که طی دو روز برگزار می شود.

بلاغی همچنین با اشاره به تلاقی اجلاسیه هنر و رسانه با بزرگداشت استاد شهریار، اظهار کرد: اشعار استاد شهریار با مضامین دفاع مقدس توسط خوشنویسان در کتابت و در نمایشگاه های متعدد به نمایش گذاشته شده و در قالب تابلوهایی نیز از فردا در سطح شهر نصب می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار