خبرهای داغ:
اربعین و حرکت تمدن‌ساز «ملت امام حسین(ع)» است، همایشی که خشم دشمنان اسلام را برانگیخت.
کد خبر: ۹۵۳۸۵۶۱
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
 
اربعین و حرکت تمدن‌ساز «ملت امام حسین(ع)» است
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج - گروه استانی «زنان نیوز» از البرز؛ احمد حسین شریفی، فعال رسانه‌ای در یادداشتی اختصاصی برای «زنان‌ نیوز» نوشت: نیازی به توضیح ندارد که پیاده‌روی اربعین، علیرغم اراده و میل جبهه استکبار و غرب و علیرغم سکوت مرگبار روشن فکران غربزده وطنی و استاد نمایان علوم اجتماعی، به سرعت در حال جهانی شدن و ابطال همه تئوری‌های اجتماعی و فرهنگی غربیان است.

اما عجیب است که مدعیان علوم اجتماعی در مجامع علمی ما، که درباره کوچک‌ترین مسائل اجتماعی میزگردهای ملی و بین‌المللی می‌گیرند و فضای مجازی را پر از لاطائلات خود می‌کنند، درباره این حرکت عظیم و بی‌نظیر جهانی سکوتی مرگ‌بار پیشه کرده‌اند!

در عین حال، انتظار دارند که مردم آنان را به عنوان متخصصان مسائل اجتماعی و فرهنگی کشور و جهان اسلام به رسمیت بشناسند و دولتمردان جامعه اسلامی نیز به نسخه‌های اجتماعی آنان عمل کنند.

آیا جای این سؤال نیست که عشق و محبت امام حسین (ع) چگونه توانسته است حتی دل‌های مسیحیان و زرتشتیان و هندوان و بودائیان را نیز مجذوب خود کند؟ آیا پدیده موکب‌های ارامنه و عاشوریان و زرتشتیان و هندوان و اهل سنت، در مسیر زائران اربعین حسینی، پدیده‌ای قابل مطالعه نیست؟

آیا گسترش مواکب اربعینی امام حسین (ع) از محدوده نجف و کربلا به سرحدات ایران و پاکستان و ترکیه و هند و چین و آمریکا و اروپا و آفریقا جای مطالعه ندارد؟ آیا پیاده‌روی اربعین در سوئد و فرانسه و آلمان و ایتالیا و آمریکا و آفریقا جای مطالعه و بررسی ندارد؟

آیا این فتح سنگر به سنگر همه مرزها توسط پرچم اربعین حسینی جای تأمل و تحلیل جامعه‌شناختی و فرهنگی ندارد؟

ما هرگز از غربزده‌های مدعی روشنفکری که ذهن و زبان و ضمیرشان آلوده فرهنگ لیبرالی و اومانیستی غرب شده است انتظار نداریم که «ابعاد معنوی و ملکوتی» این جریان جهانی را فهم کنند؛ اما این انتظار هست که بر اساس همان دانش سکولار خود و همان روش‌های متعارف علوم اجتماعی از کنار این پدیده‌ جهانی و شگفت‌انگیز به سادگی عبور نکنند و عالمانه و محققانه به تحلیل آن بپردازند.

این انتظار از یک عالم و روشنفکر و اندیشمند اجتماعی، انتظار نابجایی نیست که به این سؤال پاسخ دهد که واقعاً:
این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست؟

و این چه شمعی است که جان‌ها همه پروانه اوست؟

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار