تعدادی از زائران اربعین از برخورد نامناسب برخی رستوران های ایرانی با مسافران کربلا گلایه دارند.
کد خبر: ۹۵۳۸۵۰۱
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱

زائران به ویژه مسافرانی که سواری کرایه می کنند و از راه های دور به کربلا می روند، از شهرهای مرزی عبور می کنند، برای صرف غذا به رستوران های بین راه مراجعه می کنند، به دلیل این که فرصت زیادی ندارند، نباید از سوی‌کارگران و صاحبان رستوران ها مورد کم لطفی و بی احترامی و اجحاف قرار گیرند. به عنوان نمونه علی مختاری به همراه دوستانش خودرو سواری کرایه کردند و از تهران عازم مرز مهران شدند. مختاری گفت: "روز جمعه مورخه دهم شهریور، ساعت دوازده و چهل و پنج دقیقه، با خودرو سواری کرایه ای برای صرف غذا مجبور شدیم رو به روی کارخانه سیمان کارزان حوالی شهرستان سیروان،  "رستوران راه کربلا"  توقف کنیم، متاسفانه با گذشت نیم ساعت و اتلاف وقت، غذای ما آماده نشد، به صاحب رستوران مراجعه و انصراف دادیم، به دلیل این که وجه غذا را پرداخت کردیم، صاحب رستوران حاضر به پرداخت پول ما نشد و چیزی نمانده بود با ما درگیر شوند. به دلیل بد رفتاری و بی احترامی، مجبور شدم با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرم. دقایقی بعد ماموران کلانتری به محل مراجعه و صورتجلسه ای تنظیم کردند و به من دادند و گفتند برای طرح شکوائیه  از طریق دادگاه پیگیری کنم. مسافرانی که از راه های دور به این گونه رستوران ها مراجعه می کنند، چگونه می توانند وقت مفیدشان را صرف رسیدگی به این گونه مسائل کنند؟ از مسئولان ذی ربط تقاضای رسیدگی و برخورد جدی با بدرفتاری این واحد صنفی را دارم." مسافران وقتی در رستوران های بین راهی امنیت جانی ندارند و پول و وقت مفیدشان هدر می رود، تکلیف شان چیست؟

علی اکبر فرقانی - خبرنگار خبرگزاری بسیج

ارسال نظرات
آخرین اخبار