خبرهای داغ:

آبیاری بیش از ۱۲۸ هزار هکتار زمین کشاورزی به شیوه نوین

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت : ۱۲۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به شبکه آبیاری نوین کشاورزی مجهز شد.
کد خبر: ۹۵۳۸۴۵۸
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، عباس ساکی مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاوزی استان گفت: با توجه به سند سازگاری با کم آبی بیش از یک میلیون و ۱۳۱ هزار هکتار از اراضی استان اراضی آبی هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: از جمله شیوه‌های آبیاری که در چند سال اخیر مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بوده است سیستم آبیاری‌های نوین است.

ساکی با بیان این مطلب که در حال حاضر در خوزستان بیش از ۴۰۰ هزار هکتار اراضی مجهز به شبکه آبیاری است تصریح کرد: از این میزان ۱۲۸ هزار هکتار به آبیاری‌های نوین مجهز شد.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به روش‌های آبیاری‌های اجرا شده در اراضی استان اشاره و بیان کرد: روش تیپ (نواری)، آبیاری بارانی، موضعی، و آبیاری با ماشین‌های آبیاری از جمله روش‌های آبیاری هستند که با توجه به پتانسیل، نوع کاشت، نوع محصول، بافت خاک و کیفیت آب بسته به شرایط اقلیمی مطالعه، بررسی و اجرا می‌شود.

عباس ساکی همچنین گفت: هشتاد و پنج درصد هزینه اجرای طرح‌های آبیاری نوین کشاورزی را دولت، به صورت تسهیلات بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌کند.

وی در خاتمه تصریح کرد: در مناطقی که طرح‌های آبیاری نوین اجرا شده هم از لحاظ کیفیت و هم راندمان و بهره وری شرایط بسیار خوبی برای کشاورزان ایجاد شده است

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار