خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

اربعین نمادی از وحدت در جامعه اسلامی است

همدان-امام جمعه همدان گفت: اربعین نمادی از وحدت در جامعه اسلامی است که در قالب آن شبکه ای از روابط اجتماعی در سطح بین الملل شکل گرفته و این برای دشمن بهت آور بوده است.
کد خبر: ۹۵۳۸۰۰۱
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار کرد: حرکت بر محور نقاط مشترک و پرهیز از دوقطبی‌ها و افتراق، بذل ایثارها از ثمرات راهپیمایی عظیم و پرشور اربعین بود که باید در سطوح دیگر جامعه نیز دیده شود.

وی افزود: اربعین نمادی از وحدت در جامعه اسلامی است که در قالب آن شبکه ای از روابط اجتماعی در سطح بین الملل شکل گرفته و این برای دشمن بهت آور بوده است.

امام جمعه همدان ادامه داد: این شبکه بزرگ اجتماعی جریان های رسانه ای دشمن را دچار رعب کرد چرا که این موج عظیم در رسانه های آنان انعکاس نداشت و تلاش کردند آن را مخفی کنند.

وی تاکید کرد: در این راهپیمایی بزرگ اصول اخلاقی بسیار زیبایی حاکم شده است که باید تبدیل به الگوی رفتاری در همه مکانها و زمانها باشد.

شعبانی موثقی با اشاره به فعالیت ۱۵۰ موکب طی ایام اربعین در همدان و تردد چندین میلیون زائر از همدان که بسیاری از آنان از خدمات این موکب ها بهره مند شدند، از خادمان و دست اندرکاران این حوزه قدردانی کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود باطن اربعین را وحدت و حرکت به سمت امام دانست و تصریح کرد: همه هدف واحدی دارند، ترک و فارس و عرب مطرح نیست بلکه راه و مقصد مهم است.

امام جمعه همدان با اشاره به حجم بالای تهاجم فرهنگی به جوانان گفت: در دنیایی که نگاه اومانیستی ،شعارهای پوچ و بحران معنویت و هویت حاکم است ، بشر در اخلاق به بن بست رسیده است.

وی افزود: تولیدات فکری و بازیهای رایانه ای در دنیای غرب وجدان اخلاقی جامعه را سست می کند و الگوی رفتاری آن نیز فربه کردن شهوات بشر و سقوط اخلاقی وی است.

شعبانی موثقی تصریح کرد: به برکت خون شهدا و ائمه اطهار (ع) و آیین های پرشوری چون اربعین، جوان متدین ایرانی در مقابل همه جاذبه های شیطانی مقاومت کرده است.

وی با اشاره به اینکه اکثریت چهار میلیون ایرانی که در این راهپیمایی اربعین شرکت کردند جوان هستند، یادآور شد: همین جوانان در شب های قدر، اعتکاف ها و در هیات ها نیز حضور دارند.

امام جمعه همدان ادامه داد: برخی جوانان در برخی عرصه ها در برابر جذبه های شیطانی نیز دچار آسیب هایی شده اند که برای دفع این آسیب ها باید آگاهی را در جامعه توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت ها و دستاوردهای کسب شده با وجود موانع دشمن بی شمار بوده است، تاکید کرد: با همه تحریمهایی و ظلم هایی که به کشور شده، مقام اول در فناوری نانو و رتبه هایی در سلولهای بنیادی ، هوا وفضا و فناوری لیزر کسب کرده ایم.

شعبانی موثقی با بیان اینکه بسیاری از پیشرقت ها و دستاوزدها حاصل تلاش جوانان بوده است، ادامه داد: باید جوان را درک کرد ، به او میدان داد و به عنوان فاتحان قله آنان را در عرصه های مختلف باور کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی در برخی مجموعه ها،اظهار امیدواری کرد دستگاه های اجرایی در این زمینه گام های مناسبی بردارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار