معاون امور هنری اراده ارشاد اسلامی ایلام گفت: مراسم اختتامیه موکب فرهنگی هنری شین پس از ۱۱ روز فعالیت، برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۳۷۸۰۳
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن اسدی‌نیا معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول ایستگاه فرهنگی هنرمندان ایلام گفت: شامگاه روز گذشته آیین اختتامیه فعالیت موکب شین برگزارشد.

 

وی افزود: این موکب در مجموع ۱۱ روز در محوطه موکب بزرگ بنیاد مستضعفان واقع در سه راهی کارزان فعالیت کرد.

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: قرائت شعر توسط ۱۲ شاعر آیینی، اجرای ۲۰ سرود توسط گروه‌های سرود نوجوانان، ۲۰ اجرای گروه سنج و دمام، ۱۰ اجرای نمایشی، تعزیه، نقالی و همچنین اکران ۲۰ فیلم سینمایی توسط سینما سیار توسط موکب هنرمندان ایران و ایلام از مهم‌ترین فعالیت های انجام شده در موکب شین بود. 

 

اسدی نیا خاطر نشان کرد: از بارزترین برنامه های اجرا شده در این موکب نیز می توان به گرافیک، برگزاری نمایشگاه عکس، اجرای نمایش‌های خیابانی، نقاشی، ماشین‌نویسی، چاپ نوشته روی لباس زائران، کتابت قرآن توسط خوشنویسان، اهدای شال با حک عبارات عاشورایی، کتابخوانی و اهدا کتاب و مجلات توسط هنرمندان اشاره کرد. 

 

این مقام مسئول گفت: هدف از تشکیل این موکب، ارائه فعالیت‌های فرهنگی هنری به مسافران اربعین و ایجاد هم‌افزایی ظرفیت‌ها و معرفی هنر استان ایلام به زائران از دیگر اقصی نقاط کشور بود. 

 

 این مقام مسئول با تاکید بر اینکه موکب هنرمندان ایلام و ایران (شین) در سال گذشته نیز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری حوزه هنری و بسیج هنرمندان استان برای زائران برنامه اجرا کرد، تصریح کرد: در سال جاری ادارات کل کتابخانه‌ها و کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در برگزاری این ایستگاه فرهنگی همکاری نمودند. 

 

اسدی‌نیا ادامه داد: استقبال و همراهی زائران و قدردانی آن‌ها از ویژه برنامه‌های موکب شین و همچنین بازدید برخی مسئولان ارشد استان از جمله امام جمعه و رئیس دادگستری استان از موکب دلگرم کننده و ارزشمند بود.

 

 موکب شین علاوه بر سه راهی کارَزان، در ایوان، مهران و دهلران نیز ایستگاه فرهنگی سیار و ویژه برنامه‌های متنوع برای زائران داشت. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار