زنجان _ خدمت رسانی موکب اوقاف زنجان پس از اربعین حسینی در مرز خسروی ادامه دارد.
کد خبر: ۹۵۳۷۶۹۷
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

خدمت رسانی موکب اوقاف زنجان پس از اربعین حسینی در مرز خسروی

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛به نقل از روابط عمومی اوقاف زنجان، خدمت رسانی موکب زنجان در مرز خسروی یک روز پس از اربعین نیز ادامه دارد.

موکب تجمیعی زنجان (متشکل از موکب شهدای مقاومت زنجان ، موکب شهدای کربلای اوقاف ، موکب هیئت بیت العباس زنجان )با پشتیبانی اوقاف و امور خیریه استان زنجان ، امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان و بقعه حضرت قیدار نبی علیه السلام که از روز چهارم شهریور ماه خدمت رسانی خود را در مرز خسروی شروع کرده است هر روز حدود ۳ هزار وعده صبحانه (نان و پنیر و املت و چای )، ناهار(ساندویچ فلافل)و شام(,جوجه کباب )و حدود ۵ بار در روز نیز میان وعده هایی مثل چای ، شربت آبلیمو ، بستنی ، ذرت آبپز و هندوانه به تعداد مجموع ۱۰ هزار مورد در میان زائرانی که مرز خسروی المنذریه را برای ورود و خروج خود انتخاب کرده اند پخش می کند.

دمای هوا در این مرز کمی خنک تر از مرز مهران و مرزهای جنوبی مثل شلمچه و چذابه است و به نسبت امکانات مناسبی نیز در مرز خسروی از سوی ایران مثل حمل و نقل رایگان تا پایانه خسروی و پایانه المنذریه و درمانگاه هلال احمر از سوی عراق پیش بینی شده است.

اقامه نمازهای جماعت صلح و ظهر و مغرب ، حضور روحانی در موکب و پاسخگویی به سوالات و مسائل شرعی و بیان احکام و احادیث ، پخش ۱۰۰ هزار برگ عهد با امام زمان و دعای فرج در قطع جیبی ، پخش ۷۰ هزار عدد برچسب« تک تک قدمهایم نذر ظهور امام زمان »قابل نسب بروی لباس یا کوله پشتی در راستای ترویج یاد و نام امام زمان علیه السلام و اجرای طرح قرار دوازدهم سازمان اوقاف و امور خیریه از جمله فعالیت های فرهنگی مذهبی این موکب است.

معرفی امامزادگان و بقاع شاخص استان و اسم و تصویر شهدای مدافع حرم استان با نصب بنر از دیگر فعالیت های فرهنگی این موکب است.

این موکب گرچه با پشتیبانی اوقاف و بقاع متبرکه و امامزادگان به فعالیت می پردازد.

اما بدنه اصلی آن مردمی است و حدود ۱۰۰ نفر خادم افتخاری در این موکب خدمت می کنند که همگی داوطلبانه و عاشقانه پای کار اباعبدالله الحسین علیه السلام هستند و برای خدمت به زائران اربعینی سیدالشهداء (ع) سر از پا نمی شناسند.

با توجه به اینکه ۷۰ درصد نیات موقوفات استان زنجان مربوط به برپایی مراسم عزاداری و اطعام عزاداران امام حسین علیه السلام است ، راهپیمایی عظیم و تمدن ساز اربعین فرصت خوبی برای اجرای نیت واقفین نیک اندیش زنجانی است که جزو وظایف ذاتی اوقاف و امور خیریه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار