زنجان-در راستای اجرای طرح کنترل و بازرسی مراکز تفریحی استان زنجان، سرپرست اداره ‌کل استاندارد استان زنجان از پلمپ شش تجهیز بازی در شهر زنجان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۷۵۱۳
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

پلمپ شش تجهیز بازی در زنجان به علت نداشتن گواهی استاندارد

دکتر مهدی قهرمانی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با اشاره به اینکه تجهیزات تفریحی و وسایل بازی، مشمول مقررات استاندارد اجباری است، اعلام کرد: تمام اقدامات مربوط به استانداردسازی تجهیزات تفریحی و زمین‌های بازی، باید با محوریت آیین نامه‌ها و ضوابط و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، انجام شود.

وی افزود: کارشناسان استاندارد با دستور مراجع قضایی و همکاری مامورین نیروی انتظامی نسبت به پلمپ شش تجهیز بازی در زنجان به علت نداشتن گواهی استاندارد، اقدام کردند.

قهرمانی تاکید کرد: این اداره کل، در جهت حفظ ایمنی و سلامت کودکان و به منظور انجام وظایف نظارتی، ضمن اخطار به مالکان و بهره‌برداران تجهیزات تفریحی فاقد گواهی استاندارد برای طی مراحل استانداردسازی و اخذ مجوز استاندارد معتبر، تجهیزات غیر استاندارد را پلمپ و پرونده آن‌ها برای رسیدگی قانونی به محاکم قضایی ارسال می‌کند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان با استناد به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، از شهرداری‌ها، سازمان پارک‌ها و فضای سبز و سایر دستگاه‌های متولی در این زمینه، خواست؛ تا برای جلوگیری از بروز هرگونه حوادث احتمالی، نسبت به استانداردسازی زمین های‌بازی و تجهیزات بازی مستقر در پارک‌ها و زمین‌های بازی اقدام و از فعالیت تجهیزات بازی فاقد گواهینامه استاندارد، ممانعت کنند.

قهرمانی در پایان از همشهریان عزیز نیز درخواست کرد: قبل از استفاده کودکان از تجهیزات بازی، به تابلوی مجوز بهره برداری وسیله بازی، علامت استاندارد و شرایط و محدودیت‌های استفاده از تجهیزات و همچنین اپراتور هر وسیله بازی از جهت مهارت، تجربه و نوع رفتار توجه نمایند و در صورت وجود هر گونه مشکل، مدیر مجموعه را در جریان قرار دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار