مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد نسبت به استخدام های طایفه ای ،بی ضابطه و غیرقانونی در شرکت گاز استان واکنش نشان داد.
کد خبر: ۹۵۳۷۴۲۳
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، ریحان بهادر در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره استخدام های غیرقانونی و نفوذ نمایندگان مجلس درخصوص این نیروها و همچنین لیستی که ماه های اخیر در رسانه ها منتشر شد واکنش نشان داد و گفت: این خبرها دروغ است و استخدام ها در شرکت گاز پس از اخذ مجوز و بر اساس آزمون انجام می شود .

وی بیان کرد: ما عملیاتی هستیم و هیچ کاری به سیاست ندارم و تمام تلاش مجموعه شرکت گاز استان تامین گاز مورد نیاز مشترکان است.

بهادر گفت: قاطی مسائل سیاسی نمی شویم و نخواهیم شد.

وی افزود:وزیر و من مدیرعامل نمی توانیم کسی را به عنوان نیروی رسمی و یا قراردادی به کار بگیریم اما کارهایی داریم که برون سپاری شده اند و برای پیشبرد آنها نیروهایی به صورت حجمی و مقطعی برای دو سه ماه به کار گرفته می شود.

بهادر بیان کرد: وزیر نفت سال گذشته برای بکارگیری سه هزار و ۴۴۰ نفر در کشور مجوز گرفت و پس از برگزاری آزمون نتایج آن اعلام شد و شرکت گاز معین وزارت نفت است که باید آن را کمک کرد.

وی ابراز داشت : برای مراحل تحقیقات برخی از این نیروها به ما مراجعه می کنند و برای آنها به استان کهگیلویه و بویراحمد آمده بودند و غیر از این چیزی نبوده است.

بهادر در ادامه با بیان اینکه تا پیش از دولت سیزدهم ۹۰۷ روستای استان گازدار شده است، گفت: در دولت سیزدهم تعداد ۱۵۱ روستا با اعتبار 2 هزار و 120 میلیارد تومان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند که جمعا تاکنون ۱۰۵۸ روستا در استان گازدار شده اند.

وی با اشاره به پروژه های هفته دولت تصریح کرد: پروژه گازرسانی به ۲۱ روستا با پوشش جمعیتی ۱۲۰۰ خانوار و ۲۰ پروژه صنعتی مجموعا با اعتبار ۷۷۵ میلیارد ریال افتتاح یا کلنگ زنی شد.
بهادر افزود: از این تعداد، ۱۰ پروژه افتتاحی با اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال و تعداد ۱۱ پروژه در سطح استان کلنگ خورد.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۲ پروژه گازرسانی در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا هستند.
بهادر افزود: صددرصد جمعیت معادل ۲۱ شهر استان گازرسانی شده اند، از ۱۲۲۱ روستای واجد شرایط، حدود ۹۰ درصد جمعیت روستایی معادل ۱۰۵۸ روستا گازدار شده اند و ۶۳ روستا هنوز فاقد گاز هستند. جمعا ۵۴۶۸ کیلومتر شبکه توزیع گاز در استان وجود دارد.
وی بیان کرد: از جمعیت ۸۰۰ هزار نفری استان ۲۲۸ خانوار در استان مشترک گاز هستند. 
بهادر با اشاره به پراکندگی روستاهای استان اظهار کرد: تمام روستاهای واجد شرایط باقی مانده را برآورد اطلاعات کردیم و پروژه های گازرسانی به روستاهای باقی مانده در شهرستان دنا و لنده در حال اجراسازی هستند، در گچساران نیز برنامه داریم روستاي بی بی حکیمه که فاقد شرایط بوده، گازدار شود، برآورد ما برای باقی مانده روستاهای فاقد شرایط ۳۰۰ میلیارد تومان است.
وی گفت: برای اولین بار ۸۰ میلیارد تومان اعتبار از شرکت مادر اخذ شده که صرف احداث ساختمان بحران شرکت گاز خواهد شد که اخذ این اعتبار از برکات دولت سیزدهم است.
بهادر با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد روستاهای استان کهگیلویه وبویراحمد گازدار شده اند افزود: شهرستان مارگون با ۷۶ درصد کمترین میزان گازرسانی در آن صورت گرفته است. 
وی با اشاره به بحث بهینه سازی و فرهنگ صحیح مصرف گفت: تولید و مصرف گاز استان دچار ناترازی است، ۹۶ درصد مصرف کنندگان ما خانگی هستند و فقط ۴ درصد صنعتی است، لذا انتظار داریم بهینه سازی و صرفه جویی بیشتری از سوی مشترکان صورت بگیرد. 
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در ۱۲ پلکان مصرفی گاز، پلکان های ۱ و ۲ و ۳ مصرفشان رایگان می شود، ولی در پلکان های بالاتر هزینه قبض بصورت تصاعدی بالا می رود. 
بهادر بیان کرد: ۱۴۷ میلیارد تومان از مشترکین شرکت گاز طلبکار هستیم که ۷۹ میلیارد تومان آن خانگی است، ۵۲ میلیارد تومان بدهی صنایع هستند.
بهادر با بیان اینکه هر چه صنایع بزرگ وارد مدار تولید شوند درآمد شرکت گاز نیز افزایش می یابد، افزود: پتروشیمی گچساران از سوی شرکت گاز به میزان ۱۰۰ هزار متر مربع گازرسانی می شود که بزرگترین مصرف کننده گازبهای استان است.  
بهادر اظهار کرد: پروژه گازرسانی به زیلایی به طول ۳۰ کیلومتر از سمت چهارمحال و بختياري در حال انجام است که یک پروژه بزرگ در سطح کشوری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار