رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مجمع خیرین سلامت را از بازوان قدرتمند دانشگاه دانست و گفت: بخش زیادی از مشکلات حوزه سلامت استان با کمک مجمع خیرین سلامت قابل حل است.
کد خبر: ۹۵۳۶۷۵۹
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، سعید جاودان سیرت در آیین انتخابات پنجم هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد ضمن خیر مقدم به دکتر اسماعیل غنیان معاون هماهنگی استان‌های مجمع خیرین سلامت کشور و تقدیر از هیئت مدیره دوره چهارم این مجمع در استان مطالبی را بیان کرد و افزود: انسان سالم محور توسعه پایدار است و ساماندهی حوزه سلامت صرفاً به عهده دانشگاه علوم پزشکی نیست و ۷۵ درصد این مهم با تعامل دیگر دستگاههای اجرایی و سازمان های مردم نهاد عینیت می یابد.
وی بیان کرد: یک سری شاخص ها نیاز داریم تا انسان از سلامتی کافی و وافی برخوردار باشد که بتواند مباحث مربوط به توسعه در زمینه‌های مختلف را انجام دهد و برای رسیدن به این مهم نیازمند اسباب و ابزارهایی هستیم.
جاودان سیرت در ادامه با نگاه کلی به حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان پرداخت و گفت: علی‌رغم اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات بسیار ارزشمند و غیر قابل قیاسی نسبت به گذشته در حوزه سلامت انجام داده است اما هنوز یک سری مشکلات و مباحثی داریم که نیازمند مشارکت جمعی هستیم که به توانمندی‌های مجموعه سلامت استان بیفزاید.
وی ابراز داشت: اگر در مجمع خیرین سلامت و مجموعه علوم پزشکی از بیرون کسی دست ما را نگیرد نمی‌توانیم آنگونه که شایسته و بایسته است به مردم خدمت رسانی کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: گستردگی دانشگاه در حوزه درمان (پاراکلینیک ها، کلینیک‌های درمانی، مطب‌ها، بیمارستان‌ها، اورژانس ۱۱۵) و در حوزه بهداشت (مراکز خدمات جامع سلامت، خانه های بهداشت، پایگاه‌های سلامت) و حوزه های آموزش، پژوهش و دانشجویی در مسائلی مشکل دارند که اگر به اعتبارات خاص وزارتخانه بسنده کنیم قطعاً به این زودی به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.
جاودان سیرت بیان کرد: مجمع خیرین سلامت بازوان قدرتمند دانشگاه علوم پزشکی محسوب می‌شود، بازوانی که می‌تواند محرکه دانشگاه باشد و با استفاده از ظرفیت‌ هایی که در مجمع خیرین سلامت هست و نیروهای انسانی که توان مالی خوبی دارند می‌توانیم یک تحول عظیم و بنیادین در زمینه های مختلف دانشگاه علوم پزشکی استان برداریم.
وی ادامه داد: هرچند خدماتی در این زمینه انجام شده است اما استان ما شرایط خاصی در بحث تجهیزات، مسائل فیزیکی و نیروی انسانی یک سری ضعف‌هایی داریم که بخشی با دست‌های پرتوان مجمع خیرین سلامت می‌تواند حل شود و در ادامه ثمره آن برای جامعه هدف ملموس باشد.
جاودان سیرت ابراز کرد: داشتن برنامه راهبردی و هماهنگی لازم با مرکز سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می‌تواند یک قدم بسیار موثر و مثبت در راستای همسو شدن دانشگاه و مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد باشد و شاید تا کنون اشکال از ما بوده که به این مهم توجه نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: نیازسنجی، اطلاع رسانی و ارائه اطلاع کافی به خیرین در مورد مشکلات دانشگاه علوم پزشکی استان از فاکتورهای قابل توجه هست که اگر این اطلاعات به خیرین کشور ارائه گردد می‌توانیم با توانائی های آنها خیلی از مشکلات را مرتفع نماییم و عدم هماهنگی هم می‌تواند بخشی از آن مربوط به عدم توانایی واحد ذیربط دانشگاه در بروز این مسائل باشد که باعث عدم هماهنگی مجمع خیرین سلامت با دانشگاه علوم پزشکی است.
وی گفت: نیازمند این هستیم در رابطه با خدماتی که مجمع خیرین سلامت می‌خواهد انجام دهد یک اولویت بندی صورت گیرد گاهاً مشکلات در حوزه درمان به گونه‌ایست که برای ما اولویت اول محسوب می‌شود در حالی که مجمع خیرین سلامت شاید اولویت دیگری مد نظرش باشد و این این عدم هماهنگی شاید یکی از مباحثی بوده که تاکنون وجود داشته و ان شالله این مسائل در آینده نزدیک حل شود.
جاودان سیرت افزود: امیدواریم با مشارکت و همفکری هم آنچه استحقاق این مردم است به ثمر رسد و از آنچه در توان مجمع خیرین سلامت هست استفاده بهینه بعمل آید .
وی در پایان از دکتر غنیان معاون هماهنگی استان های مجمع خیرین سلامت کشور تقدیر کرد و گفت: ان شالله که سفر دکتر غنیان به استان کهگیلویه و بویراحمد همچون گذشته مایه خیر و برکت است و ایشان در بحث ظرفیت خیرین و ارتباط گسترده‌ای که در سطح ملی دارند استان ما را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار