خبرهای داغ:
قاسمی در گفتگو با بسیج:

حضور حداکثری در انتخابات عزت، اعتبار و امنیت ما را در دنیا بالا می‌برد

همدان-کارشناس مسائل سیاسی باتأکید برحضور حداکثری در انتخابات گفت: باکاهش حضور مردم در انتخابات امنیت هم پایین می‌آید وحضور حداکثری هم به نفع همه ملت ایران است و هم عزت، اعتبار و امنیت ما را در دنیا بالا می‌برد.
کد خبر: ۹۵۳۶۷۴۰
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴

محمود قاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه انتخاب یکی از ویژگی‌های بشر است، اظهار کرد: موضوع انتخاب در زندگی انسان بسیار مهم است.

وی با اشاره به آیات قرآن با بیان اینکه قرآن انسان را موجود انتخاب‌گر معرفی می‌کند، گفت: اگر ما دقت کنیم و انتخاب درست داشته باشیم هم این کار از نظر قرآن، احادیث و عقلا پسندیده است و هم پاداش دارد و در عین حال انتخاب غلط هم ناپسند است و هم تاوان دارد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه با توجه به آیات قرآن اگر کسی خداترس باشد و مقابل هوای نفس خود بایستد نتیجه این انتخاب بهشت است، افزود: زنان و مردانی که طغیان می‌کنند و آخرت را فراموش می‌کنند نتیجه این انتخاب خسارت به بار می‌آورد.

وی با تأکید بر اینکه انتخاب خوب، نتیجه خوبی هم دارد، ابراز کرد: ما باید در انتخاب‌های خود در زندگی دقت کنیم چرا که سفارش قرآن، اهل بیت(ع) و عقل است.

قاسمی با بیان اینکه انتخاب درست ما در زندگی ما تاثیر مثبت دارد، ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی چهار اقدام منطبق بر قانون اساسی و نظر امامین انقلاب باید انجام شود.

وی با بیان اینکه آن‌چیزی که مقام معظم رهبری در انتخابات به عنوان مطالبه مطرح می‌کند دقیقا منطبق بر قانون اساسی جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: اولین مطالبه مقام معظم رهبری حضور حداکثری است که فرمود اگر کسی به هر دلیلی با انقلاب مشکل دارد چون به دنبال امنیت است باید در انتخابات شرکت کند چراکه انتخابات با حضور بالای مردم امنیت به دنبال دارد.

کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر حضور حداکثری در انتخابات بیان کرد: با کاهش حضور مردم در انتخابات امنیت هم پایین می‌آید و حضور حداکثری هم به نفع همه ملت ایران است و هم عزت، اعتبار و امنیت ما را در دنیا بالا می‌برد که حضور حداکثری لزوما فقط مختص انقلابی‌ها نیست.

وی با اشاره به رقابت سالم در انتخابات و با بیان اینکه در رقابت‌ها باید از تخریب، بدگویی، تهمت و ... و تحریک گسل‌ها پرهیز شود، تصریح کرد: کشور ما مانند باغ گلی است که انواع گویش‌ها و اقوام مانند ترک، لر، کرد، بلوچ و ... در آن وجود دارد نباید در انتخابات گسل‌های هویتی را تحریک کنیم.

قاسمی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تفرقه بین قومیت‌ها است، تأکید کرد: باید مراقب باشیم که رقابت سالم باشد، نباید تهمت بزنیم نباید دیگران را خُرد کنیم تا خودمان بالا برویم، این مهم نیز منطبق بر قانون اساسی و نظر امامین انقلاب است.

وی با بیان اینکه امنیت انتخابات دو بعد دارد، هم باید صندوق‌های رأی امنیت داشته باشد که مردم با آرامش خیال در انتخابات شرکت کنند و هم نباید فشاری بر روی مردم باشد که به چه کسی رأی دهند و تهدید شوند، خاطرنشان کرد: مردم در انتخابات باید دقت کنند که خوب‌تر را که همان اصلح است انتخاب کنند چراکه سود آن به کل جامعه می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار