خبرهای داغ:

تبریز از ابتدای سال تاکنون 70 روز هوای پاک داشته است

تبریز- مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرفی اعلام کرد: تبریز از ابتدای سال تاکنون 70 روز هوای پاک داشته است.
کد خبر: ۹۵۳۶۷۰۶
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، شهنام اشتری در پنجمین نشست از نشست های رسانه ای به سوی قله در خانه فرهنگ تبریز، افزود: علت آلودگی هوا بیشتر نبود فرهنگ سازی درست در راستای استفاده از وسایط نقلیه است.

وی منابع آلودگی هوا را ناشی از منابع سیار و ساکن عنوان و بیان کرد: ترافیک(منابع سیار) و استفاده بیش از اندازه از خودروهای شخصی بیشت از صنایع که به عنوان منابع ساکن هستند موجب آلودگی هوا می شوند و در این خصوص باید مردم استفاده از حمل و نقل عمومی را اولویت استفاده خود قرار دهند.

اشتری اضافه کرد: برخورد چکشی در این خصوص نمی تواند نتیجه بخش باشد و باید حوزه فرهنگ سازی و سوق دادن مردم به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی برنامه ریزی داشته باشیم.

وی در خصوص آلودگی کارخانجات نیز که موجب آلودگی هوا می شوند، اظهار کرد: در پالایشگاه تبریز گوگردسازی دستور کار قرار دارد و در نیروگاه حرارتی نیز در خصوص استفاده از مازوت اقداماتی در حال انجام است.

تبریز از ابتدای سال تاکنون 70 روز هوای پاک داشته است

اشتری در خصوص طرح های افتتاحی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان در هفته دولت نیز گفت: هوشمندسازی پایش منطقه حفاظت شده ارسباران و اطفا حریق، ناوبری خودروهای اطفا حریق، پایش پهبادی مناطق حفاظت شده استان  و .. از اقدامات این اداره کل در هفته دولت است.

وی افتتاح موتورخانه هوشمند اداره کل و اداره حفاظت محیط زیست مراغه، دداستیک 2ست اول کوره های ذوب و شرکت تعاونی سپند صنعت کاوه ظفر، سیستم پایش آنلاین ذوب و نورد شاهین، مجتمع فولاد بناب، غبارگیر از نوع یک فیلتر شرکت راه سازان، سیستم عبار گیر شرکت فولاد اتحاد شمس عجب شیر، تصفیه خانه حوله متین تکمیل آذر و واحد گوگردسازی پالایشگاه تبریز را از دیگر طرح های اداره کل حفاظت از محیط زیست استان در هفته دولت برشمرد. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار