خبرهای داغ:
شاهرود_رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود گفت: سه طرح آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حوضه آبخیز این شهرستان اجرا شد.
کد خبر: ۹۵۳۶۴۲۷
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بند سنگ و ملات حوضه آبخیز دهملا شاهرود با حجم آبگیری ۶۰۰ متر مکعب با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته شد.
کشاورزیان تصریح کرد: سالانه حجم فراوانی از رواناب‌ها و سیلاب پس از بارش باران وارد دشت‌های این حوضه می‌شد که با اجرای این بند سنگ و ملاتی از هدررفت بخش زیادی از آن جلوگیری می‌شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود اظهار کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری در حوضه آبخیز دهملا طبق نظر کارشناسان در اولویت کار این اداره است.
او هدف از ساخت این بند را تقویت آب‌های زیرزمینی، مهار سیلاب‌های فصلی، جلوگیری از فرسایش خاک، حفظ تاسیسات صنعتی و جلوگیری از سیلاب‌های جاده‌ای عنوان کرد و ادامه داد: مرمت ۲۰۰ متر مکعب بند سنگ و ملات روستای بَرم خارتوران بیارجمند و لایروبی ۲۷ هزار متر مکعب بند خاکی این روستا با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال انجام شد.
کشاورزیان با بیان اینکه بند‌های سنگ و ملاتی حجم وسیعی از رسوبات ناشی از شستن خاک با باران را در خود نگه می‌دارد، ابراز کرد: این نوع از بند‌ها منبع خوبی برای تامین خاک مناسب کشاورزی در باغ‌ها، گلخانه‌ها و زمین‌های کشاورزی است.
شهرستان شاهرود دارای یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار مرتع و ۲ میلیون ۳۰۰ هزار هکتار بیابان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها