خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام صالحی:

حضرت رقیه(س) حماسه‌ای آفریدند که در تاریخ جاودان ماند

همدان-کارشناس حوزه علمیه گفت: حضرت رقیه(س) حماسه‌ای آفریدند که برای همیشه در تاریخ جاودان ماند.
کد خبر: ۹۵۳۵۷۸۲
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، حجت‌الاسلام امیررضا صالحی در همایش دختران زینبی قرارگاه فرهنگی بشری بخش صالح‌آباد اظهار کرد: حضرت رقیه(س) سه سال بیشتر سن نداشتند اما حماسه‌ای آفریدند که برای همیشه در تاریخ جاودان ماند.

وی با بیان اینکه برخی‌ها وجود حضرت رقیه(س) را منکر بودند، اما ما با بصیرت و چشمانی بینا شخصیت فاطمه صغیره را تایید می‌کنیم گفت: خدای متعال انسان‌ راآفرید و خلیفه و جانشین خود در زمین کرد، و فطرتاً چیزهایی را در درون ما قرار داده که ما به آن سوق داده شده‌ایم و به آن گرایش داریم.

این کارشناس حوزه علمیه تصریح کرد: در جامعه کسانی را نداریم که از فحشاء و فساد دوری نکنند و کسانی که دچار فساد و فحشا شدند در واقع فطرت پاک خود را فراموش کرده‌اند چراکه خداوند متعال از فطرت خود در دورن ما دمیده و همه انسان‌ها فطرت پاکی دارند .

وی ادامه داد: خداوند متعال دوست داشتن و محبت را در درون انسان‌ها قرارداده و در این راستا هدف از دوست داشتن انسان باید مشخص باشد و باتوجه به این که ذاتا کمال گرا است، دین ما نیز به این موضوع به اینکه کسی را باید دوست داشت که سبب کمال و پیشرفت ما شود اشاره دارد .

صالحی با بیان انکه می‌توان انسان‌ها را به سه دسته تقسیم کرد، گفت: دسته اول کسانی هستند که فقط خوبی‌ها را می‌بینند و گروهی نیز فقط بدی‌های انسان را می‌بینند و دسته سوم هر دو را در ظر می‌گیردند.

وی افزود: هیچ محبوب و معشوقی بالاتر از امیرالمؤمنین(ع) و اهل بیت(ع) نیست و اگر می‌خواهیم به کمال برسیم باید امیرالمؤمنین(ع) و اولاد حضرت را دوست داشته باشیم چرا که ما را به سعادت می‌رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار