دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین سیستان و بلوچستان گفت: در چهار روز گذشته ۳۴۲ زائرپاکستانی کربلای معلی در موکب‌های سلامت شهرستان میرجاوه خدمات درمانی سرپایی دریافت کردند.
کد خبر: ۹۵۳۵۵۶۸
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰

عبدالرزاق نژاد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در زاهدان اظهار کرد: چهار موکب سلامت در زائرسرای امام رضا(ع)، پایگاه مرزی میل ۷۲میرجاوه و زائر سرای الغدیر زاهدان برپاست و خدمات درمانی سرپایی مانند سرم تراپی، پانسمان زخم ها، تجویز دارو جهت دردهای عضلانی، گرمازدگی و مانند آن را به زائران اربعین حسینی ارائه می‌کند.

وی با اشاره به وجود ۶ تخت بستری در این موکب‌ها ادامه داد: پزشک، پرستار و تکنسین فوریت های پزشکی به صورت ۲۴ ساعته در این مرکز حضور دارند.

دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بیماریابی به‌صورت فعال و برای تمامی زائران، در ابتدای ورود به خاک کشورمان انجام می شود، تاکید کرد: این بیماریابی قدم مهم و بزرگی جهت حفظ دستاورد سال‌ها مراقبت‌های بهداشت و سلامت هم میهنانمان محسوب می شود.

وی تصریح کرد: در صورت ابتلاء زائر به بیماری‌های واگیر، بستری و درمان انجام و یا در صورت مخاطره آمیز بودن، اقدامات متناسب برای رفع مخاطره انجام می‌شود.

عبدالرزاق نژاد گفت: تعدادی تخت در بیمارستان های دارالشفاء میرجاوه، علی ابن ابیطالب(ع) و خاتم الانبیاء(ص) زاهدان جهت انجام اقدامات درمانی برای بیماران نیازمند به دریافت خدمات بیمارستانی در نظر گرفته شده که تا کنون نیاز به اعزام به بیمارستان گزارش نشده است.

وی بیان کرد: کمیته بهداشت و درمان اربعین سیستان و بلوچستان از دانشگاه های علوم پزشکی، بهداری نیروهای نظامی و انتظامی، مرزبانی، ارتش، سپاه سلمان، قرارگاه قدس جنوب شرق کشور، بیمه سلامت، تامین اجتماعی و انتقال خون تشکیل شده و همکاری و مساعی ماندگاری در خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) شکل گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار