یادواره بانوان شهید پایتخت با عنوان «لشکر فرشتگان» با حضور سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ، محسن منصوری معاون اجرائی رئیس جمهور، علیرضا فخاری استاندار تهران،در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۳۵۲۲۶
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه  حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، در حاشیه برگزاری نخستین یادواره بانوان شهید پایتخت در گفتگو با خبرنگار بسیج نیوز با اشاره به اینکه مادران این مرز و بوم، پرورش دهندگان رزمندگانی هستند که قطعا در آینده نزدیک، شکست تلخ را مجددا به طعم آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهند نشاند، گفت: قطعا خواهران، مادران و بانوان این مرز و بوم به طور مستقیم در جبهه انقلاب و در مقابل جبهه استکبار نقش‌آفرین خواهند بود.

وی با بیان اینکه مادران، نقش اصلی را در دوران دفاع مقدس ایفا کردند، افزود: بانوان در دوران دفاع مقدس دو نقش ایفا کردند، اولین آن به عنوان مادر بود که این فرزندان را در دامانشان پرورش دادند و اینکه بگوییم این امت و این مردم شهید پرورند، یک واقعیت است.

سردار حسن‌زاده ادامه داد: آن مادری که ۶ شهید در خانواده‌اش را از دست داده، آن مادری که ۳ فرزنش را در راه اسلام فدا و اهدا کرده، آن مادری که فرزندش، برادر و همسرش را به جبهه حق علیه باطل فرستاده و آنان هم شهید شدند، در مصاحبه می‌گوید: «اگر من فرزند دیگری داشتم حتما در این مسیر می‌فرستادم» برایمان ارزشمند است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به اینکه کنگره ملی شهدای پایتخت در دو سال فعالیت، ۲۴ کمیته تشکیل داده است، گفت: کار‌های بسیار زیادی در کنگره ملی شهدای پایتخت پیش‌بینی شده که بخش قابل توجی از آن تا به امروز اجرا شده و بخش قابل توجهی هم در ادامه به اجرا در خواهد آمد.

سردار حسن زاده اظهارداشت: همه برنامه‌های پیش‌بینی شده عملیاتی خواهد شد و در دهه اول بهمن، اجلاسیه ۱۰ روزه کنگره ملی شهدا را خواهیم داشت؛ یکی از برنامه‌های ارزشمندی که در طول ۲ سال داشتیم برگزاری یادواره‌های شهدا در محله‌ها و مناطق بود.

وی ادامه داد: یک بخش از این یادواره‌ها، یادواره‌های قشری است؛ یعنی یادواره‌هایی که متعلق و مخصوص اقشار مختلف است؛ به‌عنوان مثال ما در بحث دانش‌آموزی در تهران ۵ هزار و ۶۰۰ شهید داریم.

فرمانده سپاه تهران بزرگ افزود: ۵۶۰ شهید بانو در تهران داریم و به فضل پروردگار امروز در تالار بزرگ وزارت کشور ما شاهد برگزاری یادواره ۵۶۰ بانوی شهیده بودیم، این خیلی مهم است که همه دنیا بدانند زنان ما، خواهران ما، بانوان ما همواره در جریان انقلاب اسلامی و در جریان مبارزه در صحنه‌های نبرد با استکبار و جبهه مقابله با باطل نقش‌آفرین اصلی بودند.

سردار حسن‌زاده خاطر نشان کرد: من همیشه این را گفته‌ام که بانوان ما، مادران ما، خواهران ما همین که فرزندانشان را تربیت کردند و این‌ها را به عنوان مجاهد فی سبیل‌الله به جبهه‌ها فرستادند، این یعنی اینکه بزرگترین و اثرگذارترین پشتیبان جبهه‌های نبرد، همیشه مادران بوده‌اند.

وی افزود: زنان به طور مستقیم در دفاع مقدس در امر درمان، پشتیبانی و حمایت نزدیک از رزمندگان در جبهه‌ها حضور پیدا کردند؛ در بیمارستان‌های صحرایی حضور یافتند و در بسیاری از عرصه‌های دیگر ما امروز شاهد این هستیم که مردم عزیز به‌ویژه قشر بانوان، جوانان و نوجوانان قدرشناسانه در این محافل و مجالس نورانی یادواره و گرامیداشت شهدای عزیز حضور می‌یابند.  

فرمانده سپاه تهران بزرگ افزود: اکنون شاهد نقش‌آفرینی زنان در جامعه اسلامی هستیم؛ ان‌شاءالله به فضل پروردگار این شهدا و این بانوان شهیده، به عنوان الگو و سرمشق جوانان و نوجوانان قرار گرفتند و قرار خواهند گرفت و ان‌شاءالله در آینده شاهد این خواهیم بود که مکتب شهدا، سیره شهدا، راه و روش شهدا به ویژه بانوان شهیده، سرمشق همه جوانان و نوجوانان در کشور و جهان اسلام قرار خواهد گرفت.

سردار حسن‌زاده در پایان گفت: حضور خانم‌ها در مجموعه شهید کلانتری اندیمشک را همه شنیدیم که در آنجا لباس آماده می‌کردند و لباس می‌دوختند. خواهران در بحران‌های اخیر نقش پشتیبانی را ایفا می‌کردند، مادران این مرز و بوم پرورش دهندگان رزمندگانی هستند که قطعا در آینده شکست تلخ را مجددا به طعم آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهند چشاند و قطعا خواهران و مادران و بانوان این مرز و بوم مستقیم در جبهه انقلاب و در مقابل جبهه استکبار نقش‌آفرینی می‌کنند.

ارسال نظرات