خبرهای داغ:
مسئول گروه جهادی خاتم‌الانبیاء حوزه علمیه مهدیه تربت جام از برگزاری اردوی جهادی طلاب این حوزه به ۸ روستای محروم و کم برخوردار شهرستان مرزی صالح‌آباد استان خراسان رضوی در ۵ عرصۀ مختلف جهادی پزشکی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۴۹۲۶
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۱

حجت‌الاسلام جواد ارقبائی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از صالح‌آباد، با اعلام این خبر، اظهارکرد:در راستای خدمت به مناطق مرزی و کم برخوردار و با هدف انس و الفت بیشتر روحانیت با مردم اردوی جهادی طلاب این حوزه در 8 روستای کم برخوردار شهرستان صالح آباد برنامه ریزی و انجام شد.

مسئول گروه جهادی خاتم‌الانبیاء حوزه علمیه مهدیه شهرستان تربت جام با بیان اینکه اردو‌های جهادی سبب خودسازی طلاب و روحانیان می‌شوند، خاطرنشان کرد: طلاب باحضور در اردو‌های جهادی درکنار سایرجهادگران، فقر و نیاز جامعه را بهتر خواهند شناخت؛از سوی دیگر انجام کار‌های جهادی برای رضایت و خشنودی خداوند، فضیلتی اخلاقی محسوب می‌شود.

وی افزود: در برهه کنونی که کشور در برخی زمینه‌ها دچارمشکلات عدیده است، اگر مسئولان به روحیه جهادی، ایثار و گذشت توجه و بخشی از فعالیت‌های کشور را به اردو‌های جهادی اختصاص بدهند قطعا مشکلات فرهنگی،اقتصادی و سیاسی برطرف می‌شود و زمینه برای تشکیل تمدن نوین اسلامی تسریع خواهندیافت.

ارقبائی با بیان اینکه در این اردوی جهادی 8 روستا از مناطق بخش صالح آباد در زمینه‌های فرهنگی،آموزشی و عمرانی پوشش داده شد افزود: 28 جهادگر برادر و خواهر متشکل از چند تیم به مدت پنج روز در جامعه هدف به اقدامات فرهنگی، آموزشی و  عمرانی پرداختند.

وی ادامه داد: در بحث عمرانی رنگ آمیزی و زیباسازی مدرسه شاتوت و مدرسه اسماعیل آباد توسط برادران جهادگر انجام گرفت و همچنین در روستاهای مهدی آباد،جهان آباد، قشه توت، جعفریه، اسماعیل آباد، گوشلاغر و نعتو کلاس‌های آموزشی، مشاورخانواده، طب سنتی و ویزیت رایگان، مامایی،کارباکودک و فعالیت‌های فرهنگی ویژه خواهران توسط جهادگران خواهرانجام شد. همچنین خدمات رایگان دامپزشکی شامل ویزیت،‌ نسخه نویسی، مشاوره و آموزش چهره به چهره درباره بیماری‌های دام و طیور به ویژه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نیز در روستای گوشلاغر اجراشد.

حجت الاسلام جواد ارقبائی با اشاره به اینکه این گروه جهادی به طور فرا منطقه‌ای در زمینه‌های مختلف انجام وظیفه می‌کند گفت:جهادگران همیشه درکنار هم‌وطنان عزیز هستند و در کارنامه فعالیت‌های خود در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، تبلیغی، آموزشی، مشاوره، پزشکی، دندانپزشکی، اشتغال زایی، ساخت منازل،ساخت مسجد و...در شهرستان تربت جام و در بحث خارج از استان نیز ساخت و تعمیر سرویس‌های بهداشتی و آماده سازی حمام صحرایی در زلزله کرمانشاه و پخت 10 هزار پرس غذای گرم و توزیع بین سیل زده‌های استان کرمان نیز انجام شده است.

عکس و خبر/فتح الله برومندزاده

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها