خبرهای داغ:
غلامرضا حسن پور گفت با هدف تولید کالا‌های ارزان و باکیفیت در بخش عفاف و حجاب به دنبال ایجاد شهر حجاب در نقاطی از شهر تهران و اصفهان هستیم.
کد خبر: ۹۵۳۴۵۸۷
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

برپایی شهر حجاب / آموزش فقه بازار به یک میلیون کسبه بازار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و افعالان اقتصادی کشور امروز در نشستی خبری به مناسبت آغاز هفته بسیج اصناف تصریح کرد طرح شهر حجاب را با هدف ارائه محصولات شیک، مرتب و منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی اجرا خواهیم کرد و برای

حسن پور گفت پارسال طرح پوشش یکنواخت فروشندگان خانم را در فروشگاه‌ها پیگیری کردیم و بالای ۱۰۰ طرح مانتو ارائه شد و آن را در مراکز تجاری بزرگ ارائه کردیم که با استقبال خوب روبرو شد.

وی افزود امسال قصد داریم در شهر حجاب که در تهران و اصفهان اجرایی خواهد شد موضوع طراحی، تولید و عرضه یکجا را اجرایی کنیم تا دسترسی آسان و ارزان به محصولات با کیفیت و حجاب برای همگان میسر شود.

مسئول سازمان بسیج اصناف تصریح کرد: جانمایی این شهر انجام شده است و از لحاظ فکری و نظری نیز با مجموعه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها هماهنگ هستیم.

حسن پور همچنین گفت بر روی تولید پارچه چادر مشکی تمرکز کرده‌ایم هم اکنون سالانه حدود ۶۰ میلیون متر پارچه در ایران تقاضای مصرف داریم، اما تولید ما کمتر از ۱۰ میلیون متر می‌باشد لذا قرار است طرح مفصلی را در این باره خدمت رئیس جمهور ارائه دهیم تا در چند سال آینده مشکل تولید آن برطرف شود و ایران در این بخش به خودکفایی برسد.

وی همچنین با اشاره به آموزش‌های مختلف فقهی در مجموعه بازار گفت حدود یک میلیون کسبه را آموزش فقه بازار داده‌ایم و ۲۴ عنوان کتاب در این باره چاپ کرده‌ایم و در سه ماه نخست امسال نیز حدود ۵۰ هزار کسبه در کلاس‌های ۶ ساعته فقه بازار عمومی شرکت کرده اند. همچنین فقه تخصصی را برای صنوف مختلف مثل صنف آرایشگران یا صنف املاک و فقه تکمیلی را نیز هر هفته در بازار برگزار می‌کنیم.

حسن پور همچنین با اشاره به تشکیل حدود ۶۰۰ گروه جهادی فنی و تخصصی گفت این گروه‌ها در طرح جمعه تا جمعه به مدت یک هفته در روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها حاضر می‌شوند و به مردم نیازمند خدمات فنی خواهند داد.

وی همچنین با اشاره به نزدیکی اربعین حسینی(ع) تصریح کرد این گروه‌ها قرار است به مواکب عراقی نیز خدمات رسانی کنند مثلاً اگر کولر یا چرخ گوشت و... مواکب خراب شود نسبت به رفع آن اقدام می‌کنند سال گذشته در عمود ۱ موکب داشتیم و خیلی از آن استقبال شد امسال ۲۰۰ نفر به این گروه‌ها اضافه شد و قرار است در محل۳ عمود مشغول فعالیت باشند.

مسئول بسیج اصناف همچنین با اشاره به ضرورت اقدامات ایجابی و سلبی در موضوع عفاف و حجاب گفت اگر مجوعه‌هایی با هدف و برنامه‌ریزی در حال تخریب عفت عمومی مشاهده شوند اطلاعات لازم را به فراجا می‌دهیم. وظیفه ما پیگیری و مطالبه است و وظیفه فراجا و اتحادیه‌های صنفی برخورد با واحد‌های متخلف می‌باشد، اما باید سعی کنیم برخورد‌های یکسانی با یک تخلف مشابه در کشور داشته باشیم. اما باید بگویم در بخش بد حجابی متصدیان فروشگاه‌ها، ناهنجاری به حداقل خود رسیده است.

وی همچنین در موضوع مبارزه با کالا‌های قاچاق و تقلبی نیز گفت بر اساس قوانین، ما ورود مستقیم به موضوع کالای قاچاق نداریم، اما نظارت، پیگیری و مطالبه‌گری را خواهیم داشت در موضوع شناسه کالا هم طرحی که هم اکنون در حال اجراست با توجه به تنوع و کثرت تولید، موفق نخواهد شد بلکه باید مشکل را با کمک اصناف و در کنار آن با همکاری بسیج برطرف کرد

حسن پور همچنین گفت ضرورت دارد برای تهیه پوشاک مناسب برای سنین عبور از کودکی به نوجوانی فکر مناسبی کرد تا دغدغه‌ها در این باره را جواب دهد.

وی با اشاره به موضوع شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید گفت یکی از کار‌های ما که با کمک دولت در حال انجام است رصد کالا‌های اساسی می‌باشد لذا سامانه کالا رسانی را دنبال می‌کنیم این سامانه در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و ما هم بر آن نظارت و رصد داریم و هم اکنون در این سامانه دو کالای مرغ و تخم مرغ عرضه شده است و منتظر نتایج آن برای تعمیم به دیگر کالا‌های اساسی هستیم

مسئول سازمان بسیج اصناف با اشاره به ضرورت تشکیل زنجیره و شبکه امین برای تولید کالا که از ابتدا تا انتهای زنجیره را در برگیرد افزود در این شبکه وظیفه ما دادن کمک‌های فنی و تخصصی برای راه اندازی آن است و این شبکه می‌تواند خیلی از مشکلات کشور را برطرف کند.

وی تصریح کرد اگر در عراق برخی بازارهایمان از دست رفته به علت وجود تاجرنما‌هایی است که برای رسیدن به سود خود، بازار را با ارایه کالای بی کیفیت خراب می‌کنند و برخی کشور‌ها مثل ترکیه جای ما را در ان گرفته اند.

حسن پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سالیانی است که کارگروه ساماندهی مد و لباس در وزارت ارشاد فعال بوده، اما باز هم در کشور شاهد ناهنجاری در تولید پوشاک هستیم علت آن چه مواردی است گفت فتنه پارسال موجب هماهنگی دستگاه‌ها با هم شد و برای آن‌ها ایجاد دغدغه کرد و هم اکنون با محوریت وزیر کشور یک هم افزایی در حال گیری می‌باشد و با احصای اشکالات آن امیدوارم مشکل ناهنجاری در تولید پوشاک برطرف گردد.

حسن پور همچنین با اشاره به ضرورت جهاد تبیین گفت امسال از آموزش و پرورش خواسته‌ایم در ایام مهر هنگام بازگشایی مدارس، از بازاریان برای تبیین مسائل اقتصادی دعوت کنند با توجه به فعالیت آن‌ها در بازار، مطالب آن‌ها می‌تواند برای دانش آموزان باور پذیر‌ی بالایی داشته باشد..

وی با اشاره به استفاده از شرکت‌های دانش بنیان برای رفع موانع کسب و کار افزود اخیراً تفاهمنامه‌ای با معاونت علمی ریاست جمهوری امضا کرده‌ایم که در موضوع صنعت، دانشگاه و فعالان اقتصادی به ضلع سوم یعنی فعالان اقتصادی درخصوص موضوع تامین سرمایه در گردش و تهیه مواد اولیه توجه بیشتری شود.

مسئول بسیج اصناف با اشاره به ضرورت توجه زیاد به موضوع صادرات به سه کشور سوریه عراق و روسیه تصریح کرد ترکیه دو برابر ایران به عراق صادرات دارد سهم ما در مقابل این کشور در عراق کم می‌باشد مشکلات تجار ما بیشتر در جنوب عراق است لذا برای رفع مشکلات ان‌ها اتحادیه بین المللی تجار امین را راه اندازی کرده‌ایم.

وی گفت سال قبل عراق بودجه خود را ۱۵۶ میلیارد دلار تصویب کرد و ۲۰۰ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری کنار گذاشته است لذا با توجه به این فرصت مناسب جا دارد که برای افزایش صادرات به این کشور برنامه‌ریزی دقیقی انجام داد

غلامرضا حسن پور با اشاره به برگزاری نمایشگاه پوشاک ایرانی در مسکو در بهمن پارسال افزود امسال این نمایشگاه در وسعت بالاتری رقم خواهد خورد کسانی که می‌خواهند در این کشور فعال شوند می‌توانند با سازمان بسیج اصناف در تماس باشند

وی همچنین با اشاره به اینکه باید به موضوع تجارت با ۱۵ کشور همسایه توجه جدی کرد گفت این کشور‌ها با ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت و ۱۶۰۰ میلیارد دلار سهم بازار می‌توانند برای ما بازار خوبی را فراهم کنند، اما هم اکنون سهم ما بیشتر از دو درصد نیست در حالی که می‌توان آن را تا ۱۷ درصد افزایش داد

مسئول بسیج اصناف همچنین درباره روز شمار هفته بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور که از ۲۹ مرداد الی ۴ شهریور است گفت: روز نخست روز بسیج اصناف، رسانه و فضای مجازی است و برنامه پیشنهادی، رزمایش گردان سایبری و افتتاح نمایشگاه‌های عفاف و حجاب است.

روز دوم، بسیج اصناف و جهاد تبیین است و برنامه پیشنهادی  نشست خبری - برگزاری نشست‌های جهاد تبیین در اتاق ها، اتحادیه ها، مجتمع‌های تجاری مساجد بازار و استفاده از فضای مجازی می‌باشد.

روز سوم، بسیج اصناف و رونق کسب و کار است و برنامه پیشنهادی، تبیین دستاورد‌های بسیج اصناف در رفع موانع اقتصادی بویژه با استفاده از بستر فضای مجازی، سرکشی از تولیدی‌ها و نشست با فعالان اقتصادی با موضوع رونق صادرات و تجلیل از تولیدکنندگان  و صادر کنندگان نمونه صنفی است.

روز چهارم، بسیج اصناف و فقه بازار و برنامه پیشنهادی برگزاری نشست‌های فقه بازار -تجلیل از مربیان فقه بازار و بازرسان بسیج، دیدار با نماینده محترم، ولی فقیه در استان و شهرستان و سایر مسئولین می‌باشد.

روز پنجم، بسیج اصناف، فرهنگ اهل‌البیت (علیهم السلام) و خانواده و پیشنهاد ما برپایی مراسم سوگواری و عزاداری با حضور سخنرانان همچنین راه اندازی دسته عزاداری حضرت علی اکبر علیه السلام جوانان بسیج اصناف به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام همچنین تجلیل از فعالان اربعین –تجلیل از خانواده‌های موفق اصناف و بازار است.

روز ششم، بسیج اصناف و جهاد خدمت است و پیشنهاد برنامه ما آغاز رزمایش تخصصی قشر و حضور کاروان جهادی تخصصی در عرصه‌های خدمت رسانی  تهیه واهدای بسته‌های معیشتی وتحصیلی سخنرانی قبل از خطبه‌ها و حضور گسترده در نماز جمعه می‌باشد؛ و روز هفتم، بسیج اصناف، فرهنگ ایثارو شهادت و جهاد امید آفرینی است و پیشنهاد ما برنامه‌های عفاف و حجاب – برپایی نمایشگاه دستاورد‌های بسیج اصناف در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی با دعوت از آحاد مردم و برگزاری نشست‌های ویژه روز بسیج اصناف و گرامیداشت شهید عراقی و شهید شاخص سال ۱۴۰۲ شهید حاج اسماعیل رضایی است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها