خبرهای داغ:
مدیر مواکب:

بیش از ۵۰ موکب آذربایجان‌شرقی در اربعین فعال می‌شود

تبریز- مدیر مواکب ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی گفت: امسال ۵۰ موکب استان در مسیر پیاده‌روی اربعین فعال می‌شود و خدمان این مواکب خدمات فرهنگی، اسکان و تغذیه به زایران عرضه می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۳۳۱۸۲
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ولی‌الله فریدونی  در جمع خادمان موکب ۱۴۰۰ شهید مراغه، افزود: بیشتر مواکب آذربایجان‌شرقی بین نجف تا کربلا و همچنین سامرا و کاظمین مستقر می‌شوند و حداکثر در هر شبانه‌روز به هفت هزار زایر خدمات عرضه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه خادمان ریش‌سفید و جوان استان در کنار یکدیگر به خدمت‌رسانی خواهند پرداخت، بیان کرد: اعزام مواکب و تجهیزات آنها از ۲۷ مردادماه آغاز می‌شود.

به گفته فریدونی، طی سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ تعداد موکب‌های استان به ۲۸ مورد می‌رسید و در اربعین امسال احتمال افزایش تعداد مواکب استان به بیش از ۵۰ مورد وجود دارد.

رییس ستاد بازسای عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی نیز با تاکید بر اینکه شهدا ولی‌نعمتان همه خوبی‌ها و حیات طیبه هستند، بیان کرد: مواکب اربعین باید در شأن شهدا باشد زیرا مواکب آغاز تمدن اسلامی را رقم می‌زند و آمادگی برای عصر ظهور به شمار می‌رود.

«علی حق‌بیگی» افزود: اولین سفارش در مورد احترام به زوار امام حسین(ع) از خود ایشان نقل شده است و بر همین اساس خدمت به زایران باید با مهر و محبت همراه باشد.

وی اربعین امام حسین (ع) را فرصتی برای یک کار عظیم فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: اربعین شهادت فقط برای امام حسین (ع) تعلق دارد و همین موضوع و اهمیت آن باید در جامعه تبیین شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه زیارت از صفات مومنان است و نعمت زیارت باعزت تاکنون به این شکل در طول تاریخ نصیب شیعیان نشده است، افزود: در موکب تمام اعضا خادم هستند و رفتارهای خادمان باید حسینی باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار