خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه فرهنگ مقاومت در دنیا نهادینه شده است، گفت: بالاتر از فرهنگ مقاومت، باور به آن است که با تبلیغ بیشتر باید آن را در جامعه و دنیا نهادینه کرد.
کد خبر: ۹۵۳۲۶۷۳
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

فرهنگ مقاومت در دنیا نهادینه شده استبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام احمد نظری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شهر شاهرود، اظهار کرد: هیات‌های مذهبی باید در کنار ایجاد شور و احساسات، در زمینه تبیین حادثه کربلا برای مردم و به ویژه جوانان بیشتر تلاش کنند.
او به ۲۵ محرم سالروز شهادت امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: زنده ماندن امام زین العابدین (ع) پس از واقعه کربلا، اراده خداوند بود تا عالم و جامعه بشری در آن زمان بی حجت نماند.
نظری با بیان اینکه ماموریت امام حسین (ع) با وقوع حادثه عاشورا به نیمه رسید، ابراز کرد: امام سجاد (ع)، حضرت زینب (س) و همراهانشان این ماموریت را که در راستای روشنگری و جهاد تبیین بود، تکمیل کردند.
او به ۲۱ مرداد سالروز حمایت از صنایع کوچک اشاره کرد و گفت: وضعیت صنایع و کارگاه‌های کوچک به همت دولت سیزدهم نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است، اما با وضعیت مطلوب هنوز فاصله داریم.
امام جمعه موقت شاهرود تاکید کرد: مسئولان شهرستان، استان و کشور صنایع و کارگاه‌های کوچک را در کنار صنایع بزرگ مورد توجه و حمایت جدی قرار دهند و با گره‌گشایی از مشکلات آن‌ها رشد اقتصادی در کشور را رقم زنند.
نظری به مناسبت ۲۱ مرداد روز مقاومت اسلامی اشاره کرد و افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان نماد مقاومت در دنیا معرفی شده است، نمود مقاومت اسلامی در جنگ ۳۳ روزه حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی تجلی یافت.
امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه فرهنگ مقاومت در دنیا نهادینه شده است، اظهار کرد: بالاتر از فرهنگ مقاومت، باور به آن است که با تبلیغ بیشتر باید آن را در جامعه و دنیا نهادینه کرد.
او به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال اشاره کرد و گفت: هر فردی که توانمندی در راستای خدمت به مردم را دارد، پیش ثبت نام را انجام دهد.
نظری با بیان اینکه رقابت سالم مایه افتخار است، اما باید در چارچوب قانون باشد، ابراز کرد: تمام دنیا به انتظار نشسته‌اند تا نتیجه انتخابات را ببینند که لازمه آن مشارکت حداکثری مردم در این دوره است.
امام جمعه موقت شاهرود به ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اشاره کرد و افزود: خاطرات آزادگان سرمایه معنوی است، آن‌ها به خاطر تحمل رنج اسارت، از مجاهدانِ برتر هستند.
او با اشاره به ۲۲ مرداد روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی، گفت: اهمیت مشارکت‌های اجتماعی غیر قابل انکار و بر هیچ کس پوشیده نیست، مسجدها، تکیه‌ها، هیات‌های مذهبی، صندوق‌های قرض‌الحسنه، اتحادیه‌ها، اصناف، نظام‌های صنفی، و انجمن‌های تحصیلی، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی در برطرف کردن مشکلات داشتند.
نظری با بیان اینکه گام‌های اساسی و زیرساختی در دولت آیت الله رئیسی برداشته شده است، ابراز کرد: این گام‌ها از جمله برقراری روابط خارجی، اقتدار نظامی، تثبیت نسبی قیمت کالاها، واردات و صادرات، فروش نفت، راه اندازی کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل و آزادی منابع مالی برداشته شده است، اما باید تلاش بیشتری انجام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها