خبرهای داغ:
موسوی خبر داد

خدمات‌رسانی۱۲۰ ایستگاه صلواتی به زائران اربعین حسینی در استان همدان

همدان-مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان همدان از خدمات‌رسانی۱۲۰ ایستگاه صلواتی در استان همدان به زائران اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۲۵۲۸
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدرضا موسوی در ستاد اربعین شهرستان فامنین اظهار کرد: ۱۲۰ ایستگاه صلواتی در استان همدان به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند و برای تمام کاروان‌های کشور شناخته شده هستند.

وی با بیان اینکه برخی موکب‌های شهرستان فامنین با تمام ظرفیت پای کار می‌آیند و این حرکت حسینی قابل تجلیل است، گفت: تمام ایستگاه‌ها آمادگی توزیع سه وعده غذای گرم بین زائرین را دارند.

* فعالیت ۷ موکب در فامنین

فرماندار فامنین نیز در این جلسه اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در ایام اربعین هفت موکب در سطح شهرستان فامنین فعالیت و به زائرین اربعین خدمات می‌دهند.

سید روح‌الله حسینی با بیان اینکه فراهم‌سازی مقدمه سفر زیارتی اربعین توسط شما کاری بزرگ، ارزشمند و دلی است، گفت: لازم است مباحث فرهنگی نیز در موکب‌ها در نظر گرفته شود و باید زمینه مانور بزرگ فرهنگی مناسب در شهرستان فراهم شود.

وی با یادآوری توطئه‌های دشمنان در حمله به ارزش‌های دینی و مذهبی تصریح کرد: مسئولین موکب‌ها در بحث سلامت و امنیت توجه ویژه داشته باشند و به گرم شدن هوا، افزایش زوار و خدمات دهی به این عزیزان توجه کنند.

فرماندار فامنین خاطرنشان کرد: از چند کیلومتر مانده به محل موکب لازم است اطلاع رسانی انجام شود تا زائرین از فعالیت موکب مطلع شوند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات توسط ادارات باید به موقع و به صورت جهادی انجام شود، با اشاره به روایتی از امام حسن عسگری(ع) گفت: بر اساس این روایت مؤمن پنج ویژگی دارد اول خواندن نمازهای یومیه و نافله‌ها، دوم سر به خاک گذاشتن به هنگام نماز خواندن، سوم انگشتر عقیق به دست راست داشتن، چهارم بسم الله را با صدای بلند در نماز گفتن و پنجم زیارت اربعین است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات