خبرهای داغ:
غلامی خبر داد

فعالیت ۷ موکب و ایستگاه صلواتی مردمی در کبودراهنگ

همدان-فرماندار کبودراهنگ گفت: شهرستان کبودراهنگ در راه اصلی زائران راهپیمایی اربعین حسینی از کشور و حتی از خارج از کشور قرار دارد در این خصوص هفت موکب و ایستگاه صلواتی مردمی در شهرستان فعال خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۲۸۰۰۶
|
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مسلم غلامی در ستاد اربعین شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: شهرستان کبودراهنگ در راه اصلی زائران راهپیمایی اربعین حسینی از کشور و حتی از خارج از کشور قرار دارد در این خصوص هفت موکب و ایستگاه صلواتی مردمی در شهرستان فعال خواهد بود که این موکب‌ها در شهر شیرین سو و گل تپه و روستای روعان و حاتم‌آباد برای زائران موقع رفت و در موقع برگشت موکب روستای ویان و کوریجان ۱۰ روز مانده به اربعین فعال و تا ۳ روز بعد برگشت ارائه خدمات خواهد داشت.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار با کمک اداره اوقاف و امور خیریه به تجهیز دو موکب روستای روعان و ویان تخصیص یافته است.

فرماندار کبودراهنگ به استفاده از ظرفیت مردمی و خیران در اداره موکب‌ها تاکید کرد و گفت: همه دستگاه‌های خدمات‌رسان باید در برپایی موکب‌ها خدمات‌رسانی کنند و مشارکت مردم و خیران و روستا‌های هم جوار در راه‌اندازی باعث پررنگ‌تر شدن موکب‌ها خواهد شد.

وی تاکید کرد: همه خادمان و زحمت کشان در هیئت‌های حسینی باید بیمه مسئولیت شوند و برای این امر سامانه‌ای پیش بینی شده است

غلامی افزود: امسال برای ایام محرم مقدار ۵۸ تن برنج و ۲۰ تن شکر و ۳ تن گوشت سهمیه شهرستان پیش بینی شده است.

در این جلسه مسئولین موکب به مشکلات پیش رو مانند تعمیر و تجهیز مکان موکب‌ها و تهیه اقلام پذیرایی و آرد پخت نان و انتظامی و امداد اشاره کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات