خبرهای داغ:
شاهرود_ رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با تاکید بر توقع از خبرنگاران برای ایجاد مشارکت و رقابت در انتخابات، گفت: مسئولین کشوری موضوع معدن شاهوار را سریع‌تر تعیین تکلیف کنند.
کد خبر: ۹۵۳۱۷۲۶
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

خبرنگاران در عرصه مشارکت و رقابت انتخابات وارد شوند/مسئولین موضوع شاهوار را تعیین تکلیف کنندبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام عباس امینی در نشست هم اندیشی با جمعی از اصحاب رسانه شهرستان شاهرود در حسینیه امام خمینی (ره) نهاد امامت جمعه این شهر با تاکید بر اینکه نهاد امامت جمعه واسطه رساندن مطالبات مردم به مسئولین هستند، افزود: تریبون نمازجمعه با بقیه تریبون‌ها تفاوت دارد و ما وکیل مدافع هیچ مسئولی نیستم و مصالح عمومی شهر از جمله آب و جمعیت و... را بیان می‌کنیم و دغدغه‌های مردم را پیگیر هستیم.
امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه درب دفتر امام جمعه به روی همه باز است و مردم هر روز درخواست‌های فراوان دارند و ما دنبال می‌کنیم، گفت: نهاد ولایت و رهبری جایگاهش باید حفظ شود و رسانه‌ها باید کمک کنند که این موضوع در جامعه حِس شود.
او با تاکید بر اینکه ما هم مطالبه گر هستیم، اما در تریبون نمازجمعه محدودیت داریم مسائل را مطرح نماییم، تصریح کرد: در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای استان تاکید کردیم که ما در استان عدالت در خبر نداریم و دفتر خبری شاهرود که بسیار مهم است و باید ساخته شود و کمبود نیروی انسانی خبرنگار باید مورد توجه قرار گیرد، اما متاسفانه دیده نمی‌شود.
امینی با تاکید بر اینکه در نمازجمعه که مطالبات شهرستان مطرح می‌شود در استان دیده نمی‌شود و ما توقع عدالت را از نماینده، ولی فقیه استان و مدیران استانی پیگیری کرده و می‌کنیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با اشاره به شورای فرهنگ عمومی و تاکید بر چابک سازی آن، افزود: باید تصمیات این شورا در سفره فرهنگی مردم دیده شود و نیاز به ضمانت اجرایی دارد که به وزیر فرهنگ هم گفته شده است.
او تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی اگر جدی باشد بسیار از ناهنجاری‌ها کم می‌شود و چند سال است شورای فرهنگ عمومی شاهرود رتبه اول کشور از نظر نظم در جلسات را دارد.
او به موضوع آب پایدار که مطالبه عمومی مردم است تاکید و گفت: از همه حتی رئیس جمهور مطالبه کرده و می‌کنیم و استاندار و فرماندار نیز باید پیگیر آب پایدار شاهرود باشند چه از سد کالپوش و چه راه‌های دیگر.
امینی تصریح کرد: دولت و مجلس جنگ آب را درک نکرده و بودجه برای اصلاح شبکه آب تو تامین آب پایدار تصویب نمی‌کنند و بودجه‌های کلان کشور جا‌های دیگر می‌رود.
او تاکید کرد: همت جدی در کشور در جنگ آب دیده نمی‌شود که اگر دیده شود باید بودجه در این راستا تخصیص یابد.
امام جمعه شاهرود با اشاره مراسم یازدهم محرم شاهرود و نخل گردانی و عدم حضور خود اظهار کرد: بنده با سخنرانی در روز یازدهم محرم در نخل مخالفم حالا هر کسی باشد و امسال هم علت نرفتن این بود و این نوع سخنرانی را در هیچ وقت و زمان قبول ندارم، چون مردم برای عزاداری می‌آیند و ما برای عزاداری می‌آییم و سخنران هم اثری ندارد.
او به موضوع شاهوار نیز اشاره کرد و افزود: بنده موضع خود را گفتم و باز هم می‌گویم که هر معدنی به سلامت، هوا و زندگی مردم لطمه بزند باید تعطیل و اگر ضرری ندارد و یا کم است چرا اصرار کنیم؟!
امینی با بیان اینکه بنده از نزدیک معدن بوکسیت تاش را دیدم که تخریب فوق العاده است و بی محابا از فضای ما استفاده کردند و الان نظرمان سلامت مردم و آب شرب است و اگر خطری هست محیط زیست و امثالهم مورد توجه قرار دهند.
او بیان کرد: انتظار ما از مسئولین کشوری این است که این موضوع به نفع ما تعیین تکلیف شود و وزارت صمت و ایمیدرو توجه کنند.
امام جمعه شاهرود در ادامه سخنان خود مسئله انتخابات و مشارکت مورد تاکید رهبری انقلاب اسلامی را مهمترین مسئله عنوان کرد و افزود: کمیته‌ای برای مشارکت حداکثری مردم در شورای فرهنگ عمومی شهرستان تصویب شده است و توقع ما از خبرنگاران این است که در مشارکت و رقابت وارد شوید و واقعاً باید عده‌ای را منت بکشیم بیایند تا مشارکت و رقابت سالم باشد و عده‌ای را منت بکشیم نیایند.
او با تاکید بر اینکه جای نقد بنده نقد و مطالبه می‌کنم و رودربایستی نداریم، به ساخت مصلی نمازجمعه شاهرود اشاره کرد و گفت: مصلی نمازجمعه برای حاکمیت است و باید در اختیار مردم در طول هفته باشد و روند ساخت آن طولانی شده که البته الحمدالله روند خوبی در ساخت آن در پیش گرفته شده است.
در این نشست خبرنگاران نقط نظرات خود را در خصوص مسائل مختلف شهرستان ارائه و نماز جماعت مغرب و عشا اقامه شد و در پایان با اهدا لوح تقدیر از اصحاب رسانه شاهرود تجلیل به عمل آمد.

عکاس:سیدجوادناظری
ارسال نظرات
پر بیننده ها